Humenné 11. apríla 2017 (HSP/Foto:chemes.sk)

Mrzí nás, že na dnešnej schvaľovacej schôdzi veriteľov spoločnosti Nexis Fibers v Humennom nedošlo k dohode, ktorá by riešila zložitú situáciu v tejto spoločnosti a v celom Priemyselnom parku Chemes. Odročenie schvaľovacej schôdze o 15 dní znamená, že sa predlžuje neistota zamestnancov Nexis Fibers, ako aj v celom Priemyselnom parku Chemes, píšu vo vyhlásení predstavitelia spoločnosti Chemes.

Ilustračné foto

Na dnešnú schvaľovaciu schôdzu veriteľov prišla spoločnosť Chemes s vlastným návrhom reštrukturalizačného plánu. Tento reštrukturalizačný plán pripravila spoločnosť Chemes až po tom, keď sa koncom februára 2017 zoznámila s reštrukturalizačným plánom spoločnosti Nexis Fibers, ktorý schválil Veriteľský výbor. Z neho vyplýva, že Chemes dostane 50 %-tné plnenie pohľadávky a to až v treťom, štvrtom a piatom roku reštrukturalizácie. Tento návrh bol v tejto podobe pre Chemes  likvidačný. Preto právna služba Chemesu, prišla s vlastným riešením reštrukturalizácie a rozšírila ho o metódu predaja podniku.

Na schvaľovaciu schôdzu veriteľov priešiel Chemes s férovou ponukou reštrukturalizačného plánu, ktorá je dobrou správou pre celé Humenné. Tento plán vďaka 11,5 miliónom eur, ktoré sú vkladané z vlastných finančných prostriedkov, garantoval zachovanie všetkých 2 000 pracovných miest v Priemyselnom parku Chemes. Zároveň bol  mimoriadne výhodný aj pre všetkých veriteľov, najmä nezabezpečených, pretože skrátil trvanie reštrukturalizácie o dva roky, t.j. ukončenie predpokladal už v roku 2020, namiesto roku 2022.

Aj napriek sklamaniu z  vývoja situácie počas schvaľovacej schôdze konanej 11. apríla 2017, vyjadruje vedenie spoločnosti Chemes dobrú vôľu a  eminentný záujem využiť  najbližších 15 dní na rokovania s dlžníkom.

Ing. Vladimír Skoupil, predseda predstavenstva spoločnosti Chemes a Ing. František Chvostáľ, podpredseda predstavenstva spoločnosti Chemes.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.