Mistrík sa debate prezidentských kandidátov radšej vyhol. Chmelár: Marketingová agentúra mu ešte nestačila nainštalovať optimálny „softvér“

Bratislava 23. júna 2018 (HSP/Foto:TASR-Martin Baumann)
 
V nedeľu na poludnie odvysiela televízia TA3 diskusnú reláciu s kandidátmi na prezidenta. Z pôvodne pozvaných sa účasti vyhli slniečkárski kandidáti Róbert Mistrík a Zuzana Čapútová. O skutočných dôvodoch prečo sa debate vyhli výstižne napísal prezidentsky kandidát Eduard Chmelár:

Na snímke dva marketingové produkty. Róbert Mistrík a Jirí Drahoš.

Po dlhom čase sa v nedeľu na poludnie vraciam na obrazovky TA3. Tentoraz však nie ako politický analytik, ale kandidát na prezidenta SR. Priznám sa, že som pozvanie do relácie V politike tentoraz dlho zvažoval. Radil som sa so svojimi spolupracovníkmi, ktorých väčšina mi radila za daných okolností účasť odmietnuť. Prečo?
Pôvodným (deklarovaným) zámerom moderátora bolo totiž pozvať do relácie všetkých relevantných kandidátov. Pozvánku dostali okrem mňa Robert Mistrík, Zuzana Čaputová, Štefan Harabin a Milan Krajniak. Prví dvaja však odmietli s rovnakým ospravedlnením, že sú „odcestovaní“. Nepochybujte o tom, že ide o taktiku, ktorá nie je ničím nová. V predchádzajúcich prezidentských voľbách postupoval rovnako Andrej Kiska. Jeho tím skonštatoval, že ešte nie je „vyformovaný“, rozumej – ešte nestihol absolvovať patričný mediálny tréning, nie je pripravený na diskusie s ozajstnými súpermi alebo ak chcete – ešte mu spin doktori nestačili nainštalovať optimálny „softvér“ kandidáta. Marketingový kandidát sa totiž vyrába nasledujúcim spôsobom: ideálnym adeptom je neznámy človek. Taký, ktorého verejnosť nepozná a nemá žiadnu diskutabilnú minulosť. Takémuto človeku je najlacnejšie „vyrobiť príbeh“ – prikrášliť jeho život, zvýrazniť v ňom cnosti, ktoré podľa prieskumov ľudia najviac oceňujú a zamerať ho na oblasti, ktoré ľudí najviac zaujímajú. Inými slovami, naprogramujete ho ako robota. Bude hovoriť, čítať a vystupovať presne tak ako ste ho to naučili. Čo do neho nevložíte, to v ňom nie je. Potom stačí už len oblepiť Slovensko stovkami až tisíckami bilbordov, na ktorých nesmie byť nič kontroverzné, iba ľúbivé všeobecné heslá ako napríklad srdce, rozum, slušnosť, charakter. Namiesto autentických diskusií mu zaplatíte PR rozhovory so zdvorilými a príjemnými otázkami. Navlečiete ho do značkového obleku ušitého na mieru. No a môžete predávať…
Je až neuveriteľné, ako na to ľudia zakaždým skočia. Bolo by to smiešne, keby nešlo o štát. Naozaj chcú ľudia namiesto štátnika takúto bezduchú marketingovú bábku? Ani nie, skôr sa nevedia brániť agresívnej reklame a manipulácii. Už viackrát som upozorňoval na to, že tieto voľby už nemôžu byť férové, že sú skôr súťažou straníckych pokladníc ako osobností s ich koncepciami, že viacerí kandidáti sa pohybujú na hrane zákona. Mal som možnosť alternatívnu zostavu Š. Harabin, M. Krajniak, J. Zábojník a moja maličkosť ostentatívne odmietnuť, pretože ja sa vymedzujem voči štýlu Andreja Kisku. Tento štýl nie je mŕtvy, lebo ho napodobňujú a obdivujú kandidáti, ktorí odmietli účasť v diskusii. Lenže ak už raz kandidujem, považujem za vyjadrenie neúcty voči voličom, ak odmietnem prísť vysvetliť im svoje názory a postoje iba preto, lebo taktizujem a politickí marketéri v tom vidia riziko. Nejdem sa do štúdia hádať s protivníkmi, idem tam s cieľom predstaviť vlastnú víziu budovania a fungovania štátu. Som priamy chlap a nikdy som sa nebál ísť do rizika. A tí, ktorí sa spoliehajú na politický marketing by si mali spomenúť na jedného uhladeného pána v imidžových okuliaroch bez dioptrií, ktorý sa napriek nesmiernemu úsiliu vplyvných kruhov a médií napokon nestal českým prezidentom. Verím, že ľudia už majú tohto divadla po krk a chcú vidieť na čele štátu nie naprogramovanú bábku, ale autentického človeka. Preto som napokon pozvanie prijal a v nedeľu krátko po 12.00 hod. ma uvidíte na obrazovke TA3.
 
Príspevok Mistrík sa debate prezidentských kandidátov radšej vyhol. Chmelár: Marketingová agentúra mu ešte nestačila nainštalovať optimálny „softvér“ zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Kam sa chystáte?

Booking.com

Komentujte :)