Autosalón vo Frankfurte býva zväčša vždy viac-menej v réžii domácich nemeckých značiek, nie je preto žiadnym prekvapením, že i taký Mercedes-Benz sa chystá vyložiť hneď niekoľko nových kariet na stôl. Niet pochýb o tom, že najväčšia pozornosť sa sústredí na nový hyperšport Project One, ktorý má nemalú tendenciu sa stať tým vôbec najväčším highlightom tohto ročníka, ešte pred jeho samotným začatím však zo Stuttgartu prichádza dvojica nemenej zaujímavých noviniek. Po nedávnej modernizácii triedy S v jej štandardnom vyhotovení prichádza totiž teraz na rad dvojica pôvabnejších variantov, nakoľko automobilka s hviezdou v znaku nám práve servíruje facelift triedy S Coupé a S Cabriolet. Ako sa pritom očakávalo, radikálne optické zmeny sa nekonajú, ostatne, ani ich nebolo treba. Svedkami sme tak decentne prepracovaného predného a zadného nárazníka, nových farebných odtieňov karosérie či vynovených dizajnov kolies. V neposlednom rade tu máme ale dvojicu vskutku zásadných zmien.
 
Mercedes-Benz zdokonalil svoje 2-dverové vlajkové lode. Privítajte vynovené S kupé a S kabrio

Ako prvé je to predná maska, ktorá v prípade vrcholných verzií z Affalterbachu prichádza s takzvaným Panamericana grilom, teda s vertikálne orientovanými lištami. Tie dodávajú ten správny šmrnc a prispievajú k väčšej agresivite. Po jej bokoch naďalej trónia full-LED svetlomety doplnené o Swarovského kryštály, pokiaľ ale hovoríme o svetlometoch, druhou významnou novinkou sú práve tie zadné. Koncové partie totiž zdobia nádherné OLED svetlomety so 66 osobitnými segmentmi, ktoré exteriér efektne dopĺňajú a zároveň prinášajú pútavé grafické animácie. Mimochodom, organické ledky budú pre S-kové kupé a kabrio vecou štandardnej výbavy. Optickými vylepšeniami prešiel pochopiteľnej aj interiér, kde nájdeme nový volant, dekóry a pár pozmenených detailov. Pozornosť si rozhodne zaslúži aj vynovená dvojica 12,3″ displejov, keďže po vzore triedy E prišiel prístrojový štít o plastové okraje, pričom v rámci faceliftu prichádza aj značne vycibrená grafika a animácie. Širokouhlý panel tak už pokrýva číre sklo, ktoré výborne sekunduje veľmi luxusnému vnútrajšku.
 
Mercedes-Benz zdokonalil svoje 2-dverové vlajkové lode. Privítajte vynovené S kupé a S kabrio

Zmeny neobišli ani motorové priestory. Aj dvojdverové varianty vlajkovej lode v rámci faceliftu vstupujú na trh so vcelku nepochopiteľnou zmenou označenia. Síce nejde o žiadne prevratné zmeny, pozmenené číselné označenie dá zabrať aj automobilovo zainteresovaným. Na druhú stranu, po stránke techniky sa vlastne nič zásadne nedeje. Základnou verziou je S 450 4Matic s výkonom 270 kW / 367 koní a 500 N.m, pričom vyplývajúc z parametrov, ide o dobre známy 3-litrový vidlicový šesťvalec. Druhým v poradí je variant S 560 4Matic, ktorého podstatou je už nová 4-litrová V8-čka s výkonom 345 kW / 469 koní a 700 N. Vrchol v ponuke naďalej zastupuje dvojica vyhotovení s plaketami AMG. Model AMG S 63 4Matic+ sa však už po novom pýši agregátom 4.0 V8 s výkonom až 450 kW / 612 koní a 900 N.m, čo má vo finále zaručiť akceleráciu na stovku len za 3,5 sekundy a maximálku 250 km/h. Čerešničkou na torte je kráľovské AMG S 65 so 6-litrovým dvanásťvalcom, ktorého potenciál siaha až na úroveň 463 kW / 630 koní a magických 1 000 N.m. Už tradične ide o výhradne zadný pohon, negatívne sa to teda odzrkadľuje na akcelerácii z 0 na 100 km/h – 65-kový model dá stovku „až“ za 4,1 sekundy. Naftové kupé nečakajte, takúto hru v Stuttgarte nehraju.
 
Mercedes-Benz zdokonalil svoje 2-dverové vlajkové lode. Privítajte vynovené S kupé a S kabrio

Pre úplnosť dodajme, že spomínaná štvorica výkonnostných verzií je dostupná pre vyhotovenie S kupé, zatiaľ čo karosársky variant bez strechy bude na trhu len s motormi V8 a V12. Mercedes sa naďalej snaží presadiť najmä 9-stupňové prevodovky, preto sa aj v prípade S-kových modelov o sprevodovanie stará už 9-stupňový automat 9G-Tronic, ktorý dokonca nájdeme aj ako AMG Speedshift MCT 9G v 63-ke. 7-stupňovou prevodovkou tak disponuje už len dvanásťvalcové AMG. Ďalšou z významných inovácií je technológia Energizing – systém sa stará o komplexné nastavenie hneď niekoľkých súčastí auta (klimatizácia, náladové osvetlenie, rádio či masáže) za cieľom naviesť vodičovi jedinečnú atmosféru. Asi nikoho neprekvapí, že veľký progres evidujeme aj v rovine autonómneho riadenia, v ktorom trieda S odjakživa napredovala. Špičkový adaptívny tempomat a Jazdný Pilot zdedila vlajková loď po novom E-čku, doplňuje ho ale o niekoľko fíčuriek – systém lepšie spolupracuje s navigáciou a vylepšenými radarmi, vďaka čomu vie upravovať rýchlosť pred výjazdom z diaľnice, pred odbočkou či križovatkou. Active Body Control upravuje podvozok a jeho správanie podľa situácie pred vozidlom, zatiaľ čo technológia Active Curve reguluje odstredivú silu a nakláňanie v zákrutách. Viac podrobností sa dozvieme priamo vo Frankfurte

Zobraziť galériu 18 galeria