Bratislava 1. apríla 2019 (HSP/Foto:TASR-Erika Ďurčová)
 
Hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO) reagovalo na dnešné vyhlásenia ministra dopravy a informovalo o ďalších vážnych skutočnostiach z prostredia výstavby úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Tieňový minister dopravy za OĽANO Ján Marosz upozornil na dnešné vyjadrenia ministra dopravy Arpáda Érseka (Most-Híd), že zmluvu s novým zhotoviteľom chce podpísať v roku 2020

Na snímke vpravo predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Erika Jurinová a tieňový minister dopravy za OĽaNO Ján Marosz

„Znamená to, že v tuneli Višňové sa minimálne rok nebude vôbec pracovať. Je to smutná správa pre tisícky vodičov na Slovensku, ktorí sa presúvajú z východu na západ a opačne. Kolóny pod Strečnom ich totiž budú pre neschopnosť tejto vlády trápiť ešte niekoľko rokov,“ uviedol Marosz a pripomenul, že OĽANO už v novembri ako prvé upozornilo na prepúšťanie a hrozbu zastavenia prác. „Až potom začala vláda konať! Tiež sme odhadovali, že dokončenie tunela sa natiahne o niekoľko rokov. Okrem toho sme v januári ako jediní upozornili, že NDS sa už pripravuje na vypovedanie zmluvy so súčasným zhotoviteľom,“ pokračoval.
Národná diaľničná spoločnosť a minister Árpád Érsek podľa Marosza už priznali, že stavba bude dokončená najskôr v roku 2023. „My sa domnievame, že pán minister zavádza ľudí, pretože jeho sľuby sú nereálne. Tunel bude podľa našich odhadov dokončený najskôr v roku 2024 a naďalej hrozí prepadnutie eurofondov, čo by znamenalo, že na stavbu sa napokon budú musieť poskladať všetci daňoví poplatníci,“ vyjadril sa Marosz, ktorý zároveň priblížil detaily dohody o odstúpení dodávateľa Salini – Dúha.
„Vláda prezentuje dohodu o ukončení so zhotoviteľom tunela Višňové konzorciom Salini – Dúha len z jej peknej stránky. Opakuje výhody, ktorými majú byť rýchle opustenie stavby a vyplatenie subdodávateľov. Toto však nemusí byť vôbec pravda,“ upozornil Marosz, pričom sa odvolal na informácie od konkrétnych zhotoviteľov, že k ich vyplateniu zrejme nikdy nedôjde. „Existuje totiž viacero dodávateľov, ktorí sa nedokážu dostať na zoznam poškodených, pričom práce na tuneli Višňové poctivo odviedli,“ povedal, Marosz, podľa ktorého tiež hrozí, že ostanú nevyplatení, podobne, ako v kauze Váhostav. „Hnutie OĽANO podáva takýmto subdodávateľom pomocnú ruku, a budeme za nich bojovať,“ doplnil.
Ďalším problémom podľa neho je, že v prílohe 4. zmluvy o odstúpení sa p. Remeta a zhotoviteľ Dúha zaviazal dokončiť viaceré práce. „Tieto práce už boli zaplatené! Podľa informácií, ktorými disponujeme, odmieta pán Remeta dokončiť tieto práce a my sa obávame, že práce, ktoré boli zaplatené bude musieť dokončiť niekto iný a zaplatíme ich dvakrát,“ vyjadril pochybnosti J. Marosz.
K situácii sa vyjadrila aj predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová: „Dnes nám dala vláda čierne na bielom, že dokončenie tunela sa oneskorí minimálne o štyri roky a čo je najsmutnejšie, zistili sme, že celý tento rok 2019 sa na stavbe nepohne ani prstom. Na tieto chyby J. Počiatka a A. Érseka doplatia vodiči nielen zo Žilinského kraja, ale aj vodiči z celého Slovenska. Zostane nám najdlhšia cyklotrasa a dve najdlhšie a najdrahšie jaskyne na Slovensku, zápchy na cestách a nervózni vodiči,“ povedala Jurinová a uzavrela: „V rámci našich možností budeme naďalej rokovať s ministerstvom dopravy, aby boli dopady počas tejto doby na ľudí v regióne čo najmenšie.“
 
Príspevok Marosz: Zásadné informácie pre vodičov! V tuneli Višňové sa minimálne rok nebude vôbec pracovať zobrazený najskôr Hlavné správy.