Majstrovstvá, ktoré by chcela vidieť každá žena. Športovci ukázali sexi telá

Rovnako ako súťaženie v prvom kole Crossfit Games, čo sú v podstate majstrovstvá sveta. Do takzvaného Open sa môžu prihlásiť aj ľudia, ktorí nie sú profesionálnymi športovcami. „Na jednej strane je to možnosť pre tých najlepších atlétov kvalifikovať sa na ďalšiu časť súťaže, regionálne hry a potom prípadne na majstrovstvá sveta a na druhej strane pre bežných smrteľníkov je to päťtýždňový sviatok crossfitu, kedy každý týždeň cvičíme celosvetovo vyhlásený tréning. Ľudia sa môžu medzi sebou porovnať, zlepšiť, lebo sú viac motivovaní a snažia sa podať lepší výkon a v normálnom tréningu,“ hovorí tréner Jindřich Tovaryš z Crossfit Bratislava.

Aj v tomto gyme sa teraz každý piatok súťaží. Prihlásení sú nielen namotivovaní svalnáči, ale aj ľudia, ktorí cvičia len pre zábavu. Nechýba ani povzbudzovanie ich spolucvičencov a dobrá nálada. 


Povzbudzujú: Súťažiacich každý piatok hecujú ich spolucvičenci a kamaráti, aby podali, čo najlepší výkon a dostali sa do regionálneho kola. 
Foto: jb 

Aj pre začiatočníkov

Hoci do základnej časti Crossfit Games sa môžu prihlásiť aj bežní ľudia, oficiálne súťažné tréningy, v crossfitovej hantírke workouty, sú dosť náročné. V ostatnom, piatkovom workoute mali súťažiaci zvládať vysoké počty príťahov na hrazde a tiež takzvaných squat snatchov, teda trhov do drepu so stupňujúcou sa váhou činky.

„Workouty sú v dvoch divíziách. Jedna je hlavná a druhá zjednodušená. Teda sa cvičí s ľahšími váhami a zjednodušenými cvikmi. Je šanca aj pre ľudí, ktorí nerobia crossfit veľmi dlho,“ vysvetľuje Tovaryš, ktorý nás doposiaľ ako jediný Slovák reprezentoval v roku 2012 a 2013 na európskych Crossfit Games. A naozaj, kým skúsení borci dvíhali veľké váhy, začiatočníci a dievčatá začínali súťažný tréning len s osami činiek. 

Ako schudnúť?

Crossfit začína byť čoraz populárnejší. Kvôli vysokej intenzite je vhodný na chudnutie aj na získanie kondície. „Základom na chudnutie je zmena stravovacích návykov. Jednoduchá poučka znie: Koľko príjmem musím aj vydať. Ak príjmem viac budem priberať, ak menej, chudnúť. Treba jesť pravidelne, stravu s vyváženými bielkovinami, cukrami a tukmi. Do toho treba športovať. Frekvencia tréningov závisí od konkrétneho človeka. Určite odporúčame cvičiť minimálne trikrát do týždňa, ideálne crossfit,“ vysvetľuje Tovaryš. 


Tréner Jindro Tovaryš: Na crossfite vieme cvičenie upraviť pre začiatočníka aj špičkového atléta.
Foto: jb

Nebojte sa činiek

Na crossfite, ale aj vo fitnesscentrách sa cvičí s činkami. Najmä ženy sa však boja, že im z toho narastú veľké svaly. „Pre ženy je nabratie svalov oveľa, oveľa náročnejšie ako pre mužov. Ženské telo, čo sa týka aj hormonálneho zloženia, na to totiž nie je stavané,“ hovorí skúsený tréner. Vrcholové športovkyne v crossfite, ktoré sú dosť svalnaté, to podľa neho potrebujú kvôli súťažiam a majú tak aj nastavené tréningy.

„Robia to na vrcholovej úrovni. Keď sa ja rozbehnem na sto metrov, tak asi nepredbehnem Ussaina Bolta, lebo on inak trénuje. Takisto je to aj v crossfite,“ dopĺňa Tovaryš.

Čo je crossfit? 

Ide o silovo-kondičný program zostavený z funkčných pohybov. „Tie sú pospájané do intenzívneho tréningu,“ hovorí Jindro Tovaryš. Tréneri dohliadajú na to, aby ľudia cviky robili správne a vyhli sa zraneniu. „Workouty sú kombinované do dvojičiek alebo trojičiek. Niekedy sú na čas. Crossfit ponúka veľkú pestrosť, tréningy sú veľmi kreatívne,“ dopĺňa.

Tento druh cvičenia je podľa neho vhodný pre každého, kto so sebou chce niečo robiť. „Je to určite veľmi vhodné na kondíciu, schudnutie, možno aj nabratie svalovej hmoty. Pre každého sa dá tréning nastaviť tak, aby pre neho bola intenzita vhodná,“ hovorí Tovaryš. 

ZDROJ >>

Komentujte :)