Bratislava 1. apríla 2019  (HSP/Foto:COOP Jednota)
 
Predaj krmiva pre zvieratá zaznamenal v posledných rokoch obrovský boom. Obdobie, keď obchody ponúkali len konzervy, granule a zopár druhov pochúťok je minulosťou. Spotrebitelia zvyknú počas nakupovania potravy pre domácich maznáčikov prevetrať peňaženky viac ako kedysi. Podobne ako pri nákupe potravín, aj zvieratám doprajú kvalitné a zdraviu prospešné jedlo
„Trh s výrobkami pre zvieratá sa v súčasnosti veľmi rýchlo mení a rozvíja. Majitelia štvornohých miláčikov si v obchodoch môžu vyberať z oveľa širšieho sortimentu ako v minulosti. V predajniach COOP Jednota ponúkame pet food produkty v rôznych formách nielen v rámci brandových výrobkov, ale viac ako desať rokov aj pod privátnou značkou. Naši zákazníci si za zvýhodnenú cenu a porovnateľnú kvalitu môžu vybrať až zo 17 druhov krmiva pre mačky a psov,“ poznamenal Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.
Najväčšia maloobchodná sieť ponúka tento tovar pod vlastnou značkou viac ako dekádu. Sortiment neustále rozširuje, v najbližšom čase pribudnú do regálov ďalšie štyri nové druhy. „Zastúpené máme salámy, aj granule, dlhodobo najpredávanejšie sú šťavnaté mäsové kúsky pre mačky a psov, ktoré ponúkame pod značkou COOP Jednota Dobrá cena. Čoraz viac obľúbené sa stáva aj krmivo v 100 gramových taštičkách,“ uviedol Branislav Lellák.

Z pohľadu predajnosti stúpa predaj balení od 150 g do 500 g, spotrebitelia začali viac uprednostňovať mokré krmivo pred suchým. Celkový predaj potravy pre zvieratá v predajniach COOP Jednoty medziročne vzrástol o 4,5 %. Potravu pre psov kupovali spotrebitelia najviac v regiónoch Nové Zámky, Nitra, Galanta, Krupina, Senica a Čadca, pre mačky v regiónoch Krupina, Nové Zámky, Nitra, Senica, Čadca a Trnava. Na východe Slovenska je o tieto produkty menší záujem. Aj naďalej platí, že krmivo pre zvieratá sa predáva viac v mestách ako na vidieku, avšak tento rozdiel sa postupne znižuje a je menší ako pred desiatimi rokmi.

Majitelia štvornohých domácich miláčikov sa pri nakupovaní držia trendov. Tomu sa prispôsobujú aj výrobcovia, a tak sa čoraz viac rozširuje škála produktov obsahujúcich minerály, vitamíny a ďalšie prospešné látky pôsobiace na správne fungovanie organizmu zvierat, slúžiace ako prevencia pred civilizačnými chorobami alebo ako forma dentálnej hygieny. Momentálne sa veľmi darí predaju produktov z jahňacieho mäsa kvôli ľahšej stráviteľnosti a nižšiemu obsahu tuku.
Redakciu informovala Zuzana Peiger Ačjaková, PR manažér, COOP Jednota Slovensko.
 
Príspevok Majitelia domácich miláčikov nakupujú trendovo, predaj krmiva pre zvieratá medziročne stúpol o 4,5 % zobrazený najskôr Hlavné správy.