Práve tento rok je pre divíziu BMW Individual rokom osláv, nakoľko je tomu presne 25 rokov, čo táto dvorná odnož vznikla. Asi nemá dôvod pripomínať, že jej úlohou je individualizovať vozidlá značky BMW v duchu nadštandardnej výbavy a to hlavne po stránke luxusných doplnkov a detailov, ktoré v rámci klasickej výbavy nenájdete. Nemožno sa preto čudovať, že nemecká prémiová automobilka pri tejto príležitosti prináša špeciálnu, a teda oslavnú edíciu k 25. výročiu BMW Individual, v rámci ktorej došlo k opätovnému spojenie značky so spoločnosťou Nautor’s Swan. Spolupráca s desiatky rokov etablovanou firmou pre luxusné a vysoko výkonné jachty tak prináša svoje ďalšie ovocie, tentokrát ide pritom o skutočne veľký unikát. Topmodel z Mníchova, čiže M760Li xDrive V12 Excellence, prichádza vo vyhotovení inšpirovanom modernou plachetnicou. Exteriér pokrýva damaškový červený odtieň karosérie a decentné biele linky, o obutie sa starajú 20″ disky s lešteným povrchom, ktorý sekunduje početne zastúpenému chrómu.
 
Luxusnejšiu 7-čku by ste hľadali márne. BMW oslavuje 25. výročie divízie Individual veľkým unikátom
 
Interiér je posiaty dvojfarebnou kožou – svetlá Smoke White s tmavá Criollo. Kožu Merino s výraznými pórmi nájdeme všade tam, kde sa pozrieme, samozrejme nechýba ani hliník, dobre-známe slnečné roletky, panoramatická strecha, množstvo obrazoviek či logá firmy Nautor’s Swan. Jednoznačne najväčší highlight však predstavuje niečo iné. Ako už naznačuje samotná spolupráca s firmou zaoberajúcou sa výrobou luxusných jácht, ultra-luxusné vyhotovenie sedmičkového bavoráka prichádza so špeciálnymi „koberčekmi“. Namiesto gumy, plasty, látky, kože či akejkoľvek kožušiny totiž v mieste pre nohy nájdeme platne z teakového dreva, ktoré vznikli priamo vo Fínsku. Ich jednotlivé časti oddeľuje ručne vyrobené gumové tesnenie, vďaka tomu tak môže drevo aj pri zmene teplôt pokojne pracovať. Z tohto dreva sú následne vyrobené aj ozdobné lišty prahov, interiérové dekóry a dokonca aj výklopné stolčeky či podlaha batožinového priestoru (mimochodom posiatom bielou Alcantarou). Na záver dodajme, že pod kapotou bije 6,6-litrový dvanásťvalec twin-turbo s výkonom 610 koní a 800 N.m. Naložená 7-čka dokáže vďaka xDrivu akcelerovať na stovku len za 3,7 sekundy. Cenové relácie známe nie sú.

Zobraziť galériu 10 galeria