Riga 22. novembra 2019 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Alexander Zemlianichenko)

V Lotyšsku zakázali vysielanie deviatim ruským televíznym staniciam. Ich spolumajiteľ – ruský miliardár a finančník Jurij Kovalčuk s väzbami na Kremeľ – totiž figuruje na sankčnom zozname EÚ

Ilustračné foto

Kovalčuk sa na sankčnom zozname EÚ ocitol v roku 2014 v súvislosti s ruskou anexiou Krymského polostrova, informuje agentúra AFP.

„Týchto deväť staníc je v Lotyšsku zakázaných, pretože jedna z osôb, ktoré z nich profitujú… je Jurij Kovalčuk, ktorého zaradili na sankčný zoznam EÚ ako osobu zapojenú do porušenia suverenity, územnej celistvosti a nezávislosti Ukrajiny,“ povedal agentúre AFP Ivars Áboliňš z lotyšskej rady pre elektronické médiá (NEPLP).

Dodal, že zákaz bude platiť, pokým bude Kovalčuk na sankčnom zozname EÚ.

Zákaz sa týka filmových a zábavných kanálov vysielajúcich v ruštine, ktoré sú v Lotyšsku populárne medzi tamojšou ruskou menšinou. Tá tvorí zhruba štvrtinu z 1,9 miliónovej populácie tejto pobaltskej krajiny.

NEPLP ešte v januári na tri mesiace pozastavilo vysielanie ruskej televíznej stanici Rossija RTR za údajné nenávistné prejavy a vojnové štvanie voči Ukrajine. Obdobný zákaz rada pre tento kanál vydala už v roku 2016, pripomína AFP.

Nezávislé spravodajstvo musí byť zachované!
Plánujeme skvalitniť užívateľské prostredie Hlavných správ a dať vám možnosť sledovať ich bez reklám.
č. účtu: SK15 0900 0000 0005 7106 3662

Plánujeme prijatie ďalších redaktorov.
Podporte naše úsilie.

PODPORUJEM nezávislé spravodajstvo

Zdroj