Londýn 19. januára 2018 (HSP/Foto:TASR/AP-Steve Helber)

Obchodný reťaz Lidl si zo strany britských zákazníkov vyslúžil vlnu kritiky za predaj lúpanej cibule zabalenej v plastovom obale, informuje portál Independent.
Ilustračné foto

Reťazec supermarketov vo Veľkej Británii predáva balík dvoch olúpaných cibúľ za zníženú cenu 79 pencí (približne 0,9 eur), pôvodná cena bola 99 pencí (približne 1,12 eur).
Kritiku to vyvolalo najmä preto, že v rovnakom obchode si môžete kúpiť balíček neupravenej cibule za 55 pencí (približne 0,62 eur).
Ľudia, ktorí videli olúpanú cibuľu, reagovali na sociálnych médiách a vyjadrili svoj nesúhlas, používajúc značku hashtag #pointlessplastic (zbytočný plast) na zdôraznenie environmentálneho vplyvu produktu.
Študentka Winnie Courtene-Jonesová opísala produkt ako “obludnosť”, pričom mnohí ďalší komentovali zbytočné používanie plastov.

Účet Twitter, ktorý sa nazýva @OpenLitterMap, vysvetľuje, prečo je veľmi zbytočné ukladať cibuľu do plastu, pretože prirodzene rastie so svojou vlastnou vonkajšou vrstvou. “Neuvedomujete si, že cibuľa má niekoľko vrstiev?” Niečo čo sa poskytuje ľuďom zadarmo a od prírody má pre vás veľký marketingový potenciál, ale namiesto toho si vyberiete plastové obaly na “nahú cibuľu”?
Zatiaľ čo nadmerné používanie plastov rozhnevalo niekoľko zákazníkov, existujú tí, ktorí sa spoliehajú na ošúpané produkty. Minulý týždeň Lorna Stewartová napísala príspevok na blogu The Huffington Post, v ktorom vysvetľuje dôležitosť predpripravenej zeleniny pre ľudí, ktorí fyzicky nemôžu nakrájať jedlo v kuchyni. Zdôraznila aj to, že maloobchodníci musia zvážiť vplyv, ktorý majú ich obaly na životné prostredie. “Nie sme leniví. Sme nespôsobilí. Potrebujeme jedlo vopred pripravené. Nemusíte ho ale baliť v množstve plastov,” napísala.
Ďalší používateľ Twitteru podporil jej argument, napísal: “Zelenina ani nie je nasekaná, aby to bolo užitočné pre tých, ktorí potrebujú vopred pripravené potraviny. Nevidím žiadny dôvod baliť to do plastov. #stoptheplastictide. ”
Spoločnosť Lidl poskytla denníku Independent vyhlásenie: “V spoločnosti Lidl UK sme hrdí na to, že máme jeden z najvyšších podielov voľného ovocia a zeleniny zo všetkých britských supermarketov a neustále testujeme a skúšame odstránenie obalov v celom rozsahu. Takýto obal však môže byť prospešný pre optimalizáciu trvanlivosti a pomáha znižovať plytvanie potravinami. Úzko spolupracujeme s našimi dodávateľmi, ako aj s priemyselnými partnermi, s cieľom zvýšiť podiel použitého recyklovateľného materiálu. Tento produkt, ktorý je ekvivalentom vopred pripravených možností, ktoré sú už k dispozícii v iných supermarketoch, je pilotným projektom vo vybranom počte predajní.”

Zabalený karfiol
Podobný prípad sa objavil aj v supermarkete Marks & Spencer, ktorý stiahol z predaja svoj tzv. “karfiolový steak”, keď sa objavovali ohlasy spotrebiteľov, že časť karfiolu, navyše zabaleného v “zbytočnom” plastovom obale, stojí viac ako celý karfiol.
Plátkový karfiol, ku ktorému v plastovom obale bol pripojený kúsok citróna a nejaké bylinky, bol predávaný za dvojnásobok ceny celého jedného karfiolu.