Svet 22. marca 2017 (HSP/Foto: screenshot z YouTube)

Iste sa vám už stalo, že ak ste chceli skoro vstávať, tak ste šli skoro spať, no napriek tomu ste ráno boli aj tak unavení. Celkovo teda neplatí, že viac hodín spánku znamená byť svieži

Ilustračné foto

Britské noviny The Mirror upriamujú pozornosť na to, že náš spánok sa skladá z piatich až šiestich spánkových cyklov, ktoré trvajú zhruba 90 minút. Aby bol človek svieži, je potrebné každý začatý cyklus dokončiť.

Ako pomôcku ponúka tzv. spánkovú kalkulačku, ktorá vypočíta, kedy podľa trvania spánkového cyklu treba ísť spať. K tomu uvádza aj toto znenie: “Dosiahnuť dobrý nočný spánok je asi viac, než len ísť skoro spať – je to tiež o prebudení v pravý čas. Použitím vzorca na báze prírodných rytmov tela, spánková kalkulačka vypočíta najlepší čas pre vaše vstávanie alebo uloženie sa k spánku.”

Ak by ste napríklad chceli vstávať o 7.00 hod., kalkulačka vám odporúča ísť spať o 21.46 hod. alebo 23.16 hod., prípadne až 00.46 hod. alebo 02.16 hod. Rezerva 14 minút slúži na to, aby človek zaspal, čiže táto doba je pohyblivá.

Podobne funguje aj určenie času pri iných celých hodinách:

– pri vstávaní o 6.00 hod. by bolo dobré ísť spať o 20.46 hod., 22.16 hod., prípadne 23.46 hod. alebo až 1.16 hod.

– pri vstávaní o 8.00 hod. by bolo dobré ísť spať o 22.46 hod., 00.16 hod., prípadne 01.46 hod. alebo až 3.16 hod.

Samozrejme, že kalkulačka vypočíta čas odporúčaného začatia spania aj v hocijaký iný čas vstávania ako len v celú hodinu, napríklad aj o trištvrte na sedem.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.