Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Londýn 13. apríla (TASR) – Britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) ponúka obyvateľom Londýna, ktorí nevlastnia auto, novú službu – prenájom svojich luxusných vozidiel, aby mohli „ohúriť“ okolie.

InMotion Ventures, fond rizikového kapitálu automobilky, spustil aplikáciu, ktorá na požiadanie „doručí“ luxusný model z produkcie JLR priamo pred vchodové dvere klienta.

Zákazníci v hlavnom meste Spojeného kráľovstva si môžu rezervovať jeden z 50 modelov Land Rover Discovery Sports. A spoločnosť plánuje v budúcnosti doplniť svoju ponuku o širšiu škálu modelov.

Tento nápad je primárne zameraný na „špecifickú klientelu“, ktorá potrebuje niečo extra na svadbu, festival, či inú mimoriadnu príležitosť, vysvetlil Sebastian Peck, výkonný riaditeľ InMotion Ventures. Dodal, že služba bola navrhnutá pre novú mestskú demografickú skupinu, pre ktorú vlastníctvo auta vo veľkej metropole, s kopou problémov a obmedzení v doprave, nedáva zmysel.

Podľa údajov ministerstva dopravy má Londýn najnižšiu mieru vlastníctva automobilov v Anglicku. V roku 2017 nemalo 41 % domácností v hlavnom meste ani auto, ani dodávku. Na porovnanie, vo zvyšku krajiny to bolo 20 %.

Prenájmom a doručením auta priamo pred dom prostredníctvom aplikácie „The Out“ rozširuje Jaguar Land Rover svoje služby s cieľom dostať klientov za volant svojich áut.

Automobilka JLR sa tak pripojila k rivalom ako sú Volvo, Mercedes-Benz a Porsche. Aj tí poskytujú podobné predplatené služby motoristom, ktorí si nechcú kúpiť vozidlo.

Britská automobilka má za sebou ťažký štart do nového roka. V januári oznámila, že zníži približne o 10 % svoju globálnu pracovnú silu v reakcii na pokles predaja v Číne, jeho spomalenie v Británii pre brexit a zníženie dopytu po naftových vozidlách.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR