Štrasburg 24. februára 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR-Andrej Galica)

Slovenský europoslanec s člen Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa Ivan Štefanec (KDH, EĽS) sa tento týždeň zúčastnil pracovnej cesty Výboru do Indie. V rámci nej navštívili startupové centrá, diplomatické misie členských štátov Európskej únie, ako aj miestny parlament a ministerstvá. Obsahom rokovaní bolo najmä zlepšenie vzájomného obchodu, podpora projektov v oblasti digitalizácie a nastavenie pravidiel ochrany spotrebiteľa.

Na snímke europoslanec Ivan Štefanec

“India je obrovská krajina, ktorá v posledných rokoch urobila významné pokroky v modernizácii svojho hospodárstva, ale aj vzdelávacieho systému. Podľa OECD sa do roku 2040 stane, po USA a Číne, treťou najväčšou ekonomikou sveta. Hoci je Európska únia pre Indiu najvýznamnejším obchodným partnerom, z našej strany vzťahy skôr stagnujú.

Našim cieľom je ich oživenie a rozvoj v tých oblastiach, kde máme spoločné záujmy. Príkladom je ochrana spotrebiteľa a nastavenie vyšších bezpečnostných štandardov pre indické výrobky, alebo práve spomínaná spolupráca v oblasti digitálnej ekonomiky.

Zaujímavé sú aj indické skúsenosti s budovaním startupových a coworkingových centier, z ktorých najväčšie zastrešujú niekoľko tisíc inovatívnych firiem.” Podľa Štefanca by Európska únia mala s Indiou uzatvoriť spoločnú obchodnú dohodu podobnú zmluve CETA.

“Z rokovaní s indickými predstaviteľmi, ale aj európskymi diplomatmi vyplynulo, že najväčšou prekážkou rozvoja vzťahov sú rozdielne pravidlá pri obchode s jednotlivými členskými štátmi Európskej únie. Pomohlo by, ak by sme začali uvažovať o príprave komplexnej dohody o obchode a ochrane investícií, podobnej zmluve CETA s Kanadou, ktorá by jasne stanovila podmienky za akých môže európsky tovar prichádzať do Indie a naopak. Predbehli by sme tak iné krajiny, ktoré už s Indiou o úprave pravidiel vzájomného obchodu rokujú.”

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.