Bratislava 21. mája 2020 (SITA/HSP/Foto:Pixabay)

Internetové nákupy prekonali v období karantény všetky ostatné spôsoby utrácania peňazí. Nadpolovičná väčšina európskych spotrebiteľov uviedla, že na internete nakupujú viac ako predtým

Ilustračné foto

Aj poskytovatelia virtuálnych zážitkov, ako sú lekcie fitness, sledovanie TV a filmov alebo internetové vzdelávacie kurzy, zaznamenali počas obmedzenia pohybu rekordné počty predplatiteľov. Svoje výdavky za virtuálne zážitky zvýšil približne každý tretí Európan. Vyplýva to z prieskumu medzi európskymi spotrebiteľmi spoločnosti Mastercard.

Čas, ktorý ľudia po celej Európe trávia v súčasnosti doma, vnímajú aj ako príležitosť získať za pomoci online kurzov nové zručnosti. Takmer dve pätiny respondentov začali využívať online bankovníctvo, viac ako štvrtina sa učí ako dbať o svoje zdravie a objednávať si lieky online a takmer tretina sa s pomocou internetových kurzov učí variť. Každý desiaty človek sa podľa prieskumu učí programovať, sedem percent využíva internet na výuku hry na hudobný nástroj a 14 % respondentov si dokonca našlo online kurz kaderníctva.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že nákupné správanie na internete do značnej miery kopíruje správanie v reálnom svete. Štyri pätiny tých, ktorí v kamenných obchodoch vyhľadávajú zľavové akcie, sú ochotní tráviť hodiny hľadaním najvýhodnejších ponúk aj na internete. Dve tretiny tých, ktorí v reálnom svete tovar viac prezerajú vo výkladoch, ako nakupujú, uviedli, že si pravidelne zhotovujú zoznamy prianí, hoci nie vždy tovar na nich skutočne kúpia. Polovica z nakupujúcich uviedla, že na internete zostávajú verní značkám z kamenných obchodov.

Výrazná väčšina, a to 87 % opýtaných, uviedla, že si dáva pozor na to, čo a kde na internete nakupuje a 65 % uviedlo, že majú obavy z toho, že sa stanú obeťami internetového podvodu. V snahe o čo najvyššiu mieru bezpečnosti pri nakupovaní online sa štyri pätiny európskych spotrebiteľov obracia radšej na im známych predajcov, 80 % kontroluje skúsenosti predchádzajúcich zákazníkov a tretina nového alebo neznámeho predajcu pred nákupom kontaktuje.

Na vykonanie online prieskumu medzi 12 500 respondentami využila spoločnosť Mastercard externého dodávateľa, nezávislú spoločnosť Fly research. Prieskum sa uskutočnil medzi 4. a 11. májom 2020 v pätnástich krajinách. Respondenti boli zástupcovia oboch pohlaví všetkých vekových kategórií nad 18 rokov.

Zdroj