Inštitút pre dopravu a hospodárstvo kritizuje meškajúcu výstavbu diaľnic

Bratislava 21. októbra 2018 (SITA/HSP/Foto:TASR-Lukáš Grinaj)
 
Výhrady má aj k tomu, že príprava národného generelu dopravy či dopravnej autority pre koordináciu verejnej dopravy sú v nedohľadne.

Ilustračné foto – na snímke sprejazdnený úsek diaľnice D1 pri obci Blatné.

Výstavba diaľničných úsekov mešká, príprava národného generelu dopravy či dopravnej autority pre koordináciu verejnej dopravy sú v nedohľadne. To sú niektoré z viacerých výhrad Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) k dvojročnému pôsobeniu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka (Most-Híd).
Inštitút upozorňuje aj na to, že cieľový grafikon vlakovej dopravy do roku 2020 nie je dokončený, podmienky pri cestovaní vlakmi a autobusmi nie sú zrovnoprávnené a spochybňuje realizáciu zámeru na zlúčenie Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) a Slovenskej správy ciest. V rozvoji cyklodopravy podľa inštitútu zatiaľ nie je zásadný posun, výstavba záchytných parkovísk sa nepodarila. Plán na vznik národného leteckého a vodného dopravcu, s čím tiež počíta vládna koalícia, nie je na programe dňa.
“Investície a úsilie ministra sú smerované viac na juh Slovenska, čím ukazuje, pre koho je ministrom a čo je predmetom jeho záujmu,” informoval agentúru SITA riaditeľ IDH Rastislav Cenký. Za bonbónik označil, že vláda zabezpečí zosúladenie zákona o dráhach so zákonom o používaní jazyka národnostných menšín pri označovaní názvov železničných staníc a zastávok na národnostne zmiešaných územiach. “Zároveň pod vedením ministra sa v rezorte stále strácajú odborníci a vedenie železničných firiem je riadené viac marketingovo ako odborne a vôbec nie v prospech štátu a občanov,” uviedol Cenký
Veľkú výhradu má tiež k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy, ktoré podľa neho zásadne menia charakter a technické parametre stavby. “D4/R7 mešká dva roky a všetko nasvedčuje tomu, že im špeciálny stavebný úrad bezprecedentne schválil zmenu stavby pred dokončením – zmeny v projekte. Treba to chápať ako optimalizáciu nákladov zhotoviteľa a vylepšenie úpravou projektu na úkor parametrov zo zadania súťaže,” tvrdí Cenký. Viacerí už podľa neho avizovali, že sa budú pre toto rozhodnutie špeciálneho stavebného úradu súdiť a otázne je, kto za to bude niesť zodpovednosť.
Príspevok Inštitút pre dopravu a hospodárstvo kritizuje meškajúcu výstavbu diaľnic zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Komentujte :)