Bratislava 22. decembra 2016 (TASR/HSP/Foto:TASR-Pavol Ďurčo)

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) dnes aktualizoval rebríček najlepších základných a stredných škôl. Medzi základnými školami na prvom mieste skončila ZŠ na Krosnianskej ulici v Košiciach. Nasleduje Základná škola T. J. Moussona v Michalovciach a najlepšiu trojicu dopĺňa ZŠ na Ulici slovenských partizánov v Považskej Bystrici. INEKO o tom informuje na svojej webovej stránke.

Ilustračné fotoIlustračné foto

V prípade stredných odborných škôl najlepšie obstáli Obchodná akadémia na Kukučínovej v Trnave. Nasleduje Stredná priemyselná škola elektrotechnická na Plzenskej ulici v Prešove a Obchodná akadémia Milana Hodžu na Ulici Martina Rázusa v Trenčíne. V rámci gymnázií je na prvom mieste Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium v bratislavskom Novom Meste. Na druhom mieste sa v rebríčku umiestnilo Gymnázium Jura Hronca na Novohradskej v Bratislave. Trojicu uzatvára Gymnázium na Poštovej v Košiciach.

Nové rebríčky súvisia podľa INEKO s doplnením aktuálnych údajov za viacero sledovaných ukazovateľov na webe skoly.ineko.sk, na ktorom zbiera dostupné údaje o všetkých základných a stredných školách na Slovensku. “Aktuálne sme doplnili nové údaje napríklad za nezamestnanosť absolventov stredných škôl a mimoriadne výsledky žiakov podľa metodiky ministerstva školstva, ktoré priamo vstupujú do celkového hodnotenia škôl podľa metodiky INEKO,” informuje inštitút.

Okrem toho sa aktualizovali aj údaje, ktoré do hodnotenia nevstupujú, ale na portáli ich zverejňuje pre informatívne účely. Ide predovšetkým o využívanie informačných a komunikačných technológií pri vyučovaní, finančné zdroje na žiaka či čerstvé údaje za pridanú hodnotu u absolventov stredných škôl z roku 2016. Pridaná hodnota podľa inštitútu vypovedá o tom, ako sa za štyri roky počas štúdia na strednej škole v priemere zlepšili výsledky absolventov školy oproti očakávaniu.

INEKO upozorňuje, že rebríčky škôl komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces, nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.