Prvou z najväčších noviniek Audi vo Frankfurte je špičkový model RS4 Avant. Dlho-očakávaný variant bude vôbec po prvýkrát ponúkaný aj v Číne, čo je pre automobilky pochopiteľne dôležitý míľnik, najmä ak ide pravdepodobne o jediné výkonné kombi daného segmentu na čínskom trhu. Pokiaľ ide o dizajn, ten samozrejme vychádza z bežného Avantu, v zmysle tradícií však RS4-ka nabrala o približne 30 milimetrov do šírky, nakoľko blatníky vystupujú z karosérie o čosi viac. Novinka stojí štandardne na 19″ kolesách, za príplatok je ale po ruke aj o číšlo väčšie obutie. Nie je pritom žiadnym prekvapením, že exteriér ako taký sa nesie v prakticky zhodnom duchu ako nedávno predstavená RS5-ka. Výraznejšie nárazníky s väčšími otvormi zaručujú agresívnejší tvar, svetlomety dostali tmavší podklad, zatiaľ čo vzadu pribudol strešný spojler, masívny difúzor a tradičné, oválne koncovky výfukov.
 Ikonický kombík či superšport s revolučným pohonom. Audi predstavuje svoje nové želiezka v ohni

Spomenúť rozhodne treba aj špecifický farebný odtieň Nogaro Blue, ktorý slúži najmä ako odkaz na slávnu minulosť, nakoľko v zhodnej farbe bola lakovaná prvá generácia RS4 Avant v roku 1999. Interiér je posiaty karbónovým obkladom, respektíve jeho imitáciou, nechýba športový volant, plne digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit či head-up displej a novo-tvarované športové sedačky. Podstatnejšia je ale technika pod kapotou. 
 
Na predošlý atmosferický osemvalec musíme zabudnúť, keďže za prednú masku sa nasťahoval 2,9-litrový šesťvalec biturbo. Jeho výkonnostný potenciál siaha na úroveň 450 koní, čo je paradoxne zhodný údaj ako v prípade predchodcu. Za prítomnosti 600 N.m (plus 170 N.m) ale automobilka zaručuje lepšiu agilitu a rýchlosť. Asi nikoho neprekvapí, že poháňané sú všetky štyri kolesá, legendárne quattro tak naďalej ostáva ako jediná možnosť pohonu. Najmä vďaka nemu dokáže pekelný kombík zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Ako je ale zvykom, za príplatok je možné posunúť obmedzovač na úroveň 280 km/h, reálne ale tento kombík strednej triedy dokáže určite viac. Prítomnosť nového a hlavne menšieho motora zaručuje značne nižšiu spotrebu – značka hovorí o priemere 8,8 l/100 km. Za tým napokon stojí aj optimalizovaná 8-stupňová automatická prevodovka, či o 80 kilogramov nižšia hmotnosť ako predchodca. Nové Audi RS4 Avant začína na nemeckom trhu s cenovkou od necelých 80-tisíc €, ak však siahnete po športovom diferenciále či karbón-keramických brzdách, cenovka sa vie značne odlíšiť. 

Ikonický kombík či superšport s revolučným pohonom. Audi predstavuje svoje nové želiezka v ohni

Druhý, podstatne zaujímavejším počinom zo stajne Audi je špeciálna verzia vrcholného superšportu. R8 totiž prichádza na scénu vo vyhotovení V10 RWS, podstatnejší než samotný osemvalec je v tomto prípade ale typ pohonu. Za skratkou RWS sa ukrýva Rear Wheel Series, ide teda o R8-čku s výhradne zadným pohonom, ktorý je pre Audi skutočne nečakaný až revolučný, ostatne ide o vôbec prvú R8-čkovú zadnokolku v histórií. Absencia quattra teda robí z novinky vskutku vyhľadávaný až puristický automobil, i keď áno, manuálnu prevodovku nedostanete. Nemci stále ponúkajú svoju najväčšiu športovú pýchu výhradne s dvojspojkovou prevodovkou. Vo výsledku tak ide opäť o identickú techniku, akou sa pýši koncernové Lamborghini Huracán vo verzii LP580-2. Rozdielom je však výkon.
 
Uprostred umiestnený desaťvalec produkuje 540 koní a 540 N.m, čo je o 40 koní menej než v prípade talianskeho súrodenca. Automobilka následne uvádza o 50 kilogramov nižšiu váhu, a teda nemecký superšport váži v tomto prípade len 1590 kilogramov. Samozrejme, absencia pohonu quattro prináša o čosi pomalšiu akceleráciu – z 0 na 100 km/h akceleruje R8 V10 RWS za 3,7 sekundy (+ 0,2 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 320 km/h. RWS bude pritom po ruke aj ako variant bez strechy, kde sú napokon rýchlostné parametre tiež o čosi horšie – 3,8 sekundy a maximálka 318 km/h. Dizajnové zmeny prakticky žiadne nečakajte, odlišnosťou je len hŕstka detailov. Nakoľko vznikne len 999 kusov, každý z exemplárov sa bude v interiéri pýšiť jedinečnou plaketou. Tajomstvom pritom nie je ani to, že RWS-ko bude o niekoľko tisíc € lacnejší než klasická verzia s pohonom quattro.

Zobraziť galériu 15 galeria