Ikonické londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Londýn 21. novembra 2017 (HSP/Foto:TASR/AP Photo/Matt Dunham)

Ekologická spoločnosť Bio-Bean tento rok začala spoluprácu so stovkami londýnskych kaviarní, aby zabezpečila dostatok odpadkovej kávy na výrobu špeciálneho biopaliva. Projekt realizuje v spolupráci s rafinériou Shell a ako pilotný ho budú realizovať v londýnskej mestskej doprave, informáciu priniesol denník Independent.

Londýnske ikonické červené dvojpodlažné autobusy budú onedlho jazdiť na biopalivo, ktoré je z časti vyrobené z použitej kávy.
Palivo bude dodávané v rámci pilotného projektu spoločností Bio-Bean so sídlom v Londýne a Shell. Zatiaľ vyprodukovali 6 000 litrov takéhoto špeciálneho paliva.

“Palivo má vysoký obsah oleja, no má nižšiu hmotnosť ako čistý olej. Dôležitou zložkou je kávový odpad, takže je to naozaj výnimočné biopalivo,” povedal Arthur Kay, zakladateľ spoločnosti Bio-Bean.

Verejnosť v poslednej dobe nesúhlasí s výrobou palív z potravín. Energetické spoločnosti sa čoraz viac zameriavajú na biopalivá vyrobené z odpadu, ako je použitý olej a nepožívateľné rastliny.

Bio-Bean teraz spolupracuje s tisíckami kaviarní po celom Spojenom kráľovstve, ako je napríklad Costa Coffee a Caffe Nero, aby zhromažďovali použitú kávu. Spojené kráľovstvo vyrába 500-tisíc ton kávy ročne.

Odpad z kávy sa mení na biopalivo v továrni spoločnosti v Cambridgeshire a zmieša sa s bežnou naftou, pričom v hotovom produkte je viac ako 20 percent kávy. Následne sa napĺňa do centrálnej cisterny mestskej dopravy v Londýne. Odkiaľ ju čerpajú tradičné britské autobusy.

Spoločnosť tiež vyrába pelety z pevnej biomasy a brikety, ktoré sa používajú v domácom vykurovaní a kachliach, pričom produkujú 50-tisíc ton ročne.

“Je to tiež dobrá surovina, napríklad preto, že je plná energie, má vyšší obsah tepla než drevo,” povedal Kay.

Firma Bio-Bean bola založená v roku 2013 a získala finančné prostriedky od vlády Spojeného kráľovstva, spoločnosti Shell a súkromných investorov. Plánuje sa rozšíriť po celej Británii a nakoniec na kontinentálnu Európu a USA.

“V podstate hľadáme miesta, kde sa pije obrovské množstvo kávy,” povedal Kay. “Naše primárne plány rozširovania sa zakladajú na tom, kde sa nachádzajú továrne na kávu.”

ZDROJ >>

Komentujte :)