Hyundai po famóznom i30 N zaraďuje do svojej športovej divízie N ďalší model, nový Veloster

Famózne i30 N sa ešte ani nestihlo ohriať na trhu a Hyundai nás už oboznamuje s ďalším, v poradí druhým počinom zo svojej novej športovej divízie. Na Detroitskom autosalóne totiž spoznávame druhú generáciu vskutku kontroverzného modelu Veloster, ktorý hneď v úvode prichádza aj v ostrej verzii s dodatkom N, čím sa naplnili úvodné predpoklady a špekulácie. 
 
Nový Veloster dostal podstatne atraktívnejšie krivky a zároveň si zachováva svoju konštrukčnú unikátnosť - vodičova strana vozidla má len predné dvere, zatiaľ čo spolujazdcova aj zadné, teda dvojo dverí. Stále tak papierovo ide skôr o športovo strihnutý hatchback než klasické kupé. Rovnako atypicky pôsobia zadné partie s malým presklením, efektnými svetlami a vystupujúcim spojlerom. Veľkou zmenou prešiel aj interiér, ktorý dostal moderné prvky súčasných modelov značky, zabalené sú však do vyzývavejšieho obalu so športovým nádychom.
 
Hyundai po famóznom i30 N zaraďuje do svojej športovej divízie N ďalší model, nový Veloster
 
Pod kapotou sa objaví trojica agregátov - 2-litrový zážihový motor zastupuje s výkonom 108 kW 147 koní a 178 N.m základný variant, ktorý ďalej nasleduje vyhotovenie Turbo s preplňovanou 1,6-kou s výkonom 148 kW / 201 koní a 264 N.m. Na výber bude 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka.
 
Vrcholná verzia Veloster N počíta so zhodnou technikou ako i30 N, svedkami sme teda preplňovaného dvojlitra s výkonom 202 kW / 275 koní a 353 N.m, 6-stupňového manuálu, príplatkového elektrického samosvorného diferenciálu či pneumatík Michelin Pilot SuperSport alebo Pirelli P-Zero. Akceleracia N-ku na stovku trvá približne 6,1 sekundy. Otázkou zostáva, či sa model Veloster vráti do Európy, odkial odišiel skrz malý dopyt. Nová generácia by veci totiž mohla zásadne zmeniť.
 
Zobraziť galériu 13 galeria

ZDROJ >>

Komentujte :)