Aj napriek tomu, že časy zo Severejnej slučky nepovažuje mnoho ľudí za dôlězité či relevantné, automobilky čoraz viac využívajú Nürburgring na svoju propagáciu a buduvanie mena či reklamy. Posledné roky sme tak svedkami ostrého súperenia prakticky vo všetkých segmentoch. Či už ide o snahy o celkový rekord okruhu, rekordný čas medzi superšportmi, sedanmi či kombíkmi alebo napríklad ostrými hot-hatchmi s predným pohonom. Najmä posledná menovaná skupina sa teší skutočne veľkej rivalite, a to posledné roky najmä medzi európskymi modelmi a japonskou automobilkou Honda. Tej naposledy zobral titul špičkový Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ktorý zas súperil hlavne s modelmi ako Renault Mégane RS či Seat Leon Cupra. Japonci však okamžite reagovali, že svoje kvality opäť časom obhája, no a ten moment nastáva práve teraz.

Honda sa totiž do zeleného pekla vrátila a na azda najťažšom okruhu sveta spravila zase raz prievan v tabuľke automobilov s predným pohonom. Najnovšia generácia legendárneho modelu Civic v povestnej verzii Type R absolvovala okruh v čase 7:43,80, čím si Honda zlepšila čas o približne 7 sekúnd v porovnaní s predošlou generáciou „tajp-áru“, no zároveň porazila aj spomínané GTI-čko o necelé štyri sekundy. Najnovší Civic Type R je typ pádom kráľom a oficiálne najrýchlejšou prednokolkou na Nürburgringu. Zaujímavosťou je, že Honde k tomu stačilo o 10 koní viac (320 koní) a 16 kilogramov menej od predchodcu, i keď japonskí technici upriamujú pozornosť najmä na vylepšenú aerodynamiku a vyšperkovaný podvozok. Niet sa čomu diviť, veď najnovší Type R vyzerá dizajnovo akoby vypadol z tej najdivokejšej počítačovej hry. Na záver už len dodajme, že onú rekordnú jazdu si môžete pozrieť nižšie. Už len veriť, že Honda nás narozdiel od Lamborghini neoklamala.

Zobraziť galériu 13 galeria