Bratislava 15. februára 2019 (HSP/Foto:TASR-Jaroslav Novák,antipropaganda.sk)
 
Okrem billboardov, predvolebných letákov, či osobných stretnutí s občanmi sú veľmi dôležitou zložkou v kampani kandidátov aj sociálne siete. Prinášame vám štatistiky o tom, ktorí kandidáti “valcujú internet” a ktorí sú, naopak, vo virtuálnom priestore najmenej obľúbení

Na snímke prezidentský kandidát Štefan Harabin

Portál Antipropaganda.sk konečne namiesto “hejtovania” alternatívnych médií vykonal aj záslužnú činnosť. Zverejnil štatistiky, ktoré zisťujú mieru obľúbenosti jednotlivých kandidátov na prezidenta.
Za sledované obdobie od 1. januára 2019 do 7. februára bolo analyzovaných 568 príspevkov. Najaktívnejší na sociálnych sieťach v tom čase boli Martin Daňo, Róbert Švec, Eduard Chmelár a Štefan Harabin. Facebookový profil najmenej využívali Ivan Zuzula, Jószef Menyhárt a Juraj Zábojník.
Najdôležitejším faktorom sú interakcie. Počet interakcií je súčtom zdieľaní, lajkov a komentárov k príspevkom na stránke. Interakcie vyjadrujú mieru reakcií užívateľov na príspevky a celkovú „živosť“ profilu.
Suverenným lídrom na Facebooku je nezávislý, pronárodný kandidát Štefan Harabin, ktorý má veľmi aktívny profil rastúci každým dňom a s počtom interakcií 97 655 vysoko prevýšil druhého Milana Krajniaka s počtom 69 256 interakcií.
Na treťom mieste sa umiestnila Zuzana Čaputová, 57 791 interakcií, a štvrté miesto obsadil Robert Mistrík (48 045),  pričom dohromady by mali len o málo viac ako Harabin.
Interakcie na profile Maroša Šefčoviča (21 573), ktorý svoju kandidatúru zverejnil až v polovici januára, rýchlo pribúdajú. Prekvapivo malé čísla dosahuje Béla Bugár (9 880) aj jedna z fanúšikovských stránok Mariana Kotlebu (8466), ktorý svoju osobnú oficiálnu stránku ako kandidát na prezidenta nemá.

Zaujímavá je tiež štatistika v počte vymazaných komentárov. Zo všetkých kandidátov na prezidenta najviac “cenzúru” uplatňuje Béla Bugár, respektíve jeho administrátor. Na jeho profile bolo zmazaných až 1100 komentárov, čo  predstavuje až 49 percent zo všetkých komentárov.
Druhým je Maroš Šefčovič so 722 zmazaniami, čo predstavuje 31 percent analyzovaných komentárov a tretí Štefan Harabin so 467 odstránenými komentármi. Keďže jeho účet je veľmi aktívny a komentárov na ňom je veľa, tie zmazané tvoria len 7 percent.
Z profilu Zuzany Čaputovej bolo zmazaných 459 komentárov (10 percent) a z profilu Róberta Mistríka 416 (9 percent). Bohumila Tauchmanová, József Menyhárt a Ivan Zuzula zatiaľ nevymazali ani jeden komentár.
Samuel Gdovin
 
Príspevok Harabin valcuje internet: V počte interakcií na Facebooku vysoko prevyšuje ostatných kandidátov na prezidenta zobrazený najskôr Hlavné správy.