Moskva 5. januára 2019 (HSP/Sputnik/Foto:maxpixel)
 
Hackeri zo skupiny Anonymous zverejnili v novej sérii materiálov o činnosti britského vládneho projektu Integrity International nové dokumenty o práci Sputnika a RT. Anonymous zverejnili analytické správy o aktivite ruských mediálnych štruktúr a tiež vystavené faktúry, ktoré označili hackeri za svedectvo toho, že Integrity Initiative vykonávala za peniaze britských daňových poplatníkov rozbor činnosti Labouristickej strany a jej predáka, a tiež televíznej stanice RT

Ilustračné foto

V dokumentoch je aj r o informovaní o incidente v Salisbury, o situácii v krajinách bývalého ZSSR a o situácii na Blízkom východe vrátane Sýrie.
Britské ministerstvo zahraničných vecí označilo za hodnoverné v minulosti zverejnené dokumenty Anonymous na tému zasahovania Londýna do záležitostí členských krajín a vedenie cieľavedomej informačnej vojny proti Rusku.
Anonymous zverejnili textové kópie faktúr v celkovej sume asi tisíc libier šterlingov vystavených na meno istého Jassara alTahata žijúceho v Jordánsku za prípravu správ pre Integrity Initiative o mediálnych kampaniach RT.
Boli zverejnené aj dve správy o činnosti RT. Jedna z nich, za ktorej autora bol označený Jassar alTahat, je rozborom činnosti RT na Blízkom východe, a bola napísaná v apríli 2018. V druhej, anonymnej, sa rozoberajú zásady šírenia správ na sociálnych sieťach a konštatujú sa úspechy RT a Sputnika na týchto platformách. Plány na odpor RT a Dôvody, prečo sa stavia na odpor RT takto označujú tieto správy sami hackeri.
Podľa jednej zo správ sa na Blízkom východe teraz berie RT ako nejhodnovernější zdroj informácie, ktorá ukazuje druhú stránku dejín a ktorý zodpovedá vektoru rozvoja tohto regiónu, najmä preto, že tamojší intelektuáli žili v podmienkach dominovania západnej informácie, a ich hlavným želaním je teraz uvidieť druhú stranu. Autor správy tiež uznáva, že RT v regióne taký stupeň dôvery, ktorý západné zdroje nemajú.
Ako sa podotýka v správe RT má na Blízkom východe povesť zdroja, ktorý dáva novú perspektívu, zložitú a pokročilú, ktorá ľuďom umožňuje pochopiť nové trendy, ktoré iní vysielatelia nevysvetľujú.
Sýria dala jasný príklad. Pred príchodom Rusov do Sýrie ukazovalo spravodajstva západné obrázky, a ľudia sa začali pýtať, čo sa v skutočnosti deje. Keď prišli Rusi začali konečne informovať o tom, čo sa deje tu na zemi, napísal autor.
V druhej správe sa konštatujú úspechy RT a Sputnika na sociálnych sieťach, najmä na pozadí nedôvery k západným informačným zdrojom u samotného západného obecenstva. Napríklad po tom, čo bol zostrelený ruský bombardér Su24 v roku 2015, začali RT a Sputnik zverejňovať články propagujúce ruskú pozíciu, a získavať mohutnú podporu. Pritom článok RT na Reddite mal 11 tisíc komentárov, zatiaľ čo druhá najviac komentovaná televízna stanica CNN len 2,2 tisíce. Sympatie na sociálnych sieťach boli celkom na strane Rusov, píše autor.
Mnohí užívatelia sú presvedčení, že RT je ochotná posudzovať udalosti, o ktorých západné médiá mlčia, píše autor.
 
Škandál s Integrity Initiative
V novembri 2018 prvýkrát zverejnili hackeri dokumenty o aktivite projektu Inštitútu štátneho riadenia Integrity Initiative, ktorého by podľa ich názoru mohla Veľká Británia využívať pre zasahovanie do vnútorných záležitostí európskych krajín a pre informačnú vojnu proti Rusku. Podľa informácie Anonymous sa program inštitútu neobnovoval od roku 2017, informácie o jeho zamestnancoch a kontaktné údaje chýbajú, a programový kód online publikácií umožňuje urobiť záver, že sa robia v automatickom režime.
 
Príspevok Hackeri zverejnili správy Integrity International o činnosti Sputnika a RT zobrazený najskôr Hlavné správy.