Londýn 29. marca 2019 (SITA/AP/HSP/Foto:TASR/AP-Richard Drew)
 
Spoločnosť Facebook oznámila, že pred nadchádzajúcimi voľbami do Európskeho parlamentu na rovnomennej sociálnej sieti sprísni podmienky pre politickú reklamu. Sprísnenie má pred májovými voľbami zabrániť zahraničnému zasahovaniu a zvýšiť transparentnosť

Ilustračné foto

Spoločnosť uviedla, že od zadávateľov politickej reklamy bude požadovať, aby potvrdili, že pochádzajú z členského štátu Európskej únie. Už skôr Facebook oznámil, že inzerenti musia potvrdiť svoje identity. Spoločnosť zároveň plánuje zlepšiť svoju databázu reklám, pričom k nej chce rozšíriť prístup, aby externé skupiny mohli napríklad politickú reklamu analyzovať.
Americké spoločnosti v ostatnom období čelili nátlaku európskych úradov, aby urobili viac v úsilí zabrániť využívaniu ich platforiem rôznymi skupinami, vrátane tých z Ruska, na zasahovanie do volieb.
 
Príspevok Facebook sprísni pred eurovoľbami pravidlá politickej reklamy zobrazený najskôr Hlavné správy.