Singapur 16. septembra 2017 (TASR/HSP/Foto: TASR/AP- Jens Meyer)

Tím F1 McLaren sa rozhodol ukončiť spoluprácu s dodávateľom motorov Honda. V rokoch 2018, 2019, 2020 bude používať pohonné jednotky Renault, oznámil pred nedeľňajšou Veľkou cenou Singapuru. Opačná rošáda nastane od budúcej sezóny v Toro Rosso a špekuluje sa, že aj v Red Bulle
Ilustračné foto

Druhé spojenie McLarenu a Hondy vonkoncom nenadviazalo na úspešné obdobie na prelome 80. a 90. rokov minulého storočia, keď sa z majstrovských titulov radovali Ayrton Senna a Alain Prost. Od roku 2015 ho nepretržite sprevádzali patálie s výkonom i spoľahlivosťou. McLaren a Renault budú spoločne fungovať premiérovo. “Je to partnerstvo, ktoré bude útočiť na prvenstvo,” znelo vyhlásenie.
S odchodom Renaultu od Toro Rosso súvisí aj prestup španielskeho pilota Carlosa Sainza do továrenského tímu francúzskej značky. Nahradí Brita Jolyona Palmera a stane sa kolegom Nemca Nica Hülkenberga, ktorý môže v Singapure utvoriť negatívny rekord v počte odjazdených veľkých cien bez jediného pódiového umiestnenia (129). “Myslíme si, že Nico a Carlos sa budú dopĺňať na trati i mimo nej. Táto kombinácia by nás mohla posunúť nahor vo výsledkovej listine,” uviedol výkonný riaditeľ tímu Renault Cyril Abiteboul.
Práve s Renaultom testoval tento rok poľský expilot F1 Robert Kubica, ktorý sa pokúša o návrat do prestížneho kolotoča po vážnej nehode z roku 2011. V snahe mu bude pomáhať aj úradujúci majster sveta Nico Rosberg. Nemec už ukončil jazdeckú kariéru a zapojí sa do Kubicovho manažérskeho štábu. “Robert a Lewis Hamilton sú najrýchlejší jazdci, s akými som súperil. Preto som nadšený, že môžem spojiť sily s Robertom na jeho ceste naspäť do F1,” citoval Bild čerstvo už otca dvoch dcér.
Singapur, kde sa uskutoční štrnáste z dvadsiatich podujatí tohtoročného seriálu, zostane dejiskom VC minimálne do roku 2021. Predstavitelia mestského okruhu Marina Bay, na ktorom sa od roku 2008 konajú atraktívne nočné preteky, sa v piatok dohodli na zmluve na štyri roky.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.