Bratislava 17. septembra 2018 (TASR/HSP/Foto:SITA-Branislav Bibel)
 
Bývalý riaditeľ TV Markíza Pavol R. sa pravidelne dostavuje na Krajský súd (KS) v Bratislave k probačnému a mediačnému úradníkovi, ako mu to nariadil súd. Naposledy bol na KS v Bratislave uplynulý pondelok (10.9.).

Na snímke Pavol Rusko

“Probačný dohľad v tejto trestnej veci prebieha v zmysle rozhodnutia KS v Bratislave z 21. novembra 2017. Čo sa týka elektronického monitoringu osôb, aj v tomto prípade sa postupuje v zmysle zákona č. 78/2015 Zbierky zákonov. K ďalším skutočnostiam, to je k výkonu probácie u jednotlivých osôb, sa súd nevyjadruje,” uviedol v pondelok pre TASR hovorca KS v Bratislave Pavol Adamčiak.
Podnikateľ Marian K. bude v trestnej kauze falšovania tzv. televíznych zmeniek za takmer 70 miliónov eur stíhaný väzobne. Na verejnom zasadnutí o tom koncom júna rozhodol Najvyšší súd (NS) SR, ktorý čiastočne vyhovel sťažnosti prokurátora Úradu špeciálnej prokuratúry (ÚŠP) proti rozhodnutiu sudcu Špecializovaného trestného súdu (ŠTS) pre prípravné konanie. V prípade druhého obvineného, bývalého riaditeľa TV Markíza Pavla R., senát NS sťažnosť prokurátora ÚŠP zamietol, ostal na slobode. Mariana K. odviedli do väzby z pojednávacej miestnosti.
Národná kriminálna agentúra (NAKA) zadržala Mariana K. v stredu 20. 6., Pavla R. o deň neskôr. Vyšetrovateľ Národnej jednotky finančnej polície NAKA ich obvinil z trestného činu falšovania, pozmeňovania a neoprávnenej výroby peňazí a cenných papierov v jednočinnom súbehu so zločinom marenia spravodlivosti.
TV Markíza podala na Mariana K. aj Pavla R. trestné oznámenie za údajné falšovanie cenných papierov a marenie spravodlivosti. Pravosť zmeniek súkromná televízia spochybňuje od začiatku sporu. Argumentuje, že sporné zmenky neboli nikdy zaznamenané v účtovníctve Markízy ani v účtovníctve spoločností, ktoré údajne zmenky vlastnili predtým, ako došlo k uplatneniu podvodných nárokov. Televízia sa domnieva, že celý tento príbeh je vymyslený, zmenky neboli vytvorené v roku 2000, ale neskôr, teda v čase, keď Pavol R. už nebol jej štatutárom.
 
Príspevok Exriaditeľ TV Markíza Pavol Rusko sa pravidelne chodí hlásiť na súd zobrazený najskôr Hlavné správy.