Expert spochybnil závery vyšetrovania havárie letu spoločnosti Germanwings

Berlín 24. marca 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Markus Schreiber)

Expert na letecké nešťastia Tim van Beveren spochybnil dnes na tlačovej konferencii v Berlíne závery oficiálnej vyšetrovacej správy o katastrofe lietadla spoločnosti Germanwings, pri ktorom presne pred dvoma rokmi zahynulo všetkých 150 ľudí na palube. Prípadom sa opäť zaoberal na žiadosť Güntera Lubitza, otca druhého pilota Andreasa Lubitza, ktorý mal stroj zámerne naviesť k zemi, pretože trpel psychickými problémami.

Na snímke expert na letecké nešťastia Tim van Beveren

Podľa Van Beverena bolo vyšetrovanie predpojaté a niektoré stopy neboli preverené. Napríklad nebolo jednoznačne určené, kto sedel v čase havárie v pilotnej kabíne. Do úvahy sa nebrala možnosť problémov s dverami kokpitu. Expert uviedol, že dostal informáciu, že posádka havarovaného lietadla sa už v minulosti viackrát vymkla. Hoci o tom vyšetrovateľov informoval, uvedenú možnosť nepreverili.

“Všetko sú to domnienky. Ale domnienky nie sú dôkazy,” vyhlásil Van Beveren. Kritizoval skutočnosť, že vyšetrovatelia určili príčinu havárie už po 48 hodinách. “Za ostatných 25 rokov som ešte nič podobné nezažil,” povedal. Nepáči sa mu ani to, že na vyšetrovaní sa podieľali iba technici, ale žiadni odborníci na “ľudský faktor”, ktorí by analyzovali záznamy komunikácie posádky.

Van Beveren tiež upozornil na vzdušné turbulencie, ktoré sa 24. marca 2015 vyskytli v oblasti havárie. Takéto turbulencie sú veľmi nebezpečné a niekoľko ďalších pilotov v ten deň preto zvolilo nižšiu letovú hladinu.

Oficiálnym záverom francúzskeho Úradu vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA) naďalej veria nemecká vláda, prokuratúra i odborový zväz pilotov Vereinigung Cockpit (VC). “Nemáme dôvod pochybovať o povahu a výsledkoch vyšetrovania,” uviedlo dnes nemecké ministerstvo dopravy.

Airbus A320 nízkonákladovej spoločnosti Germanwings havaroval počas letu z Barcelony do Düsseldorfu. Podľa vyšetrovateľov sa druhý pilot sa zamkol sám v kokpite a lietadlo následne naviedol do masívu francúzskych Álp.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.

ZDROJ >>

Komentujte :)