Praha/Mníchov, 14. februára 2018 (HSP/Foto:FlixBus)

Je tomu päť rokov, čo sa prvý FlixBus na základe deregulácie nemeckého autobusového trhu vydal na svoju cestu s cieľom poskytnúť zelenú a chytrú dopravu všetkým, čo radi objavujú svet. K dnešnému dňu vyskúšalo prepravu autobusmi FlixBus už viac ako 100 miliónov cestujúcich a pomohlo tak meniť tvár tradičné diaľkovej autobusovej dopravy naprieč celou Európou.
Na snímke zakladatelia spoločnosti

„Už od začiatku bolo naším cieľom premeniť tradičné fungovanie autobusovej dopravy a uchopiť ju z novej, inovatívnej perspektívy. Sme radi, že teraz, o päť rokov neskôr, sa táto vízia stáva skutočnosťou,“ hovorí Jochen Engert, jeden zo zakladateľov a výkonný riaditeľ spoločnosti FlixBus. „V roku 2013 sme odštartovali s tromi spojmi v Bavorsku a dnes prevádzkujeme 250 tisíc spojov denne naprieč 26 krajinami.“
Úspech spoločnosti FlixBus stavia na širokej demografii cestujúcich, pričom 60 % zákazníkov sú ženy, ktoré si ako preferovaný spôsob dopravy vyberajú zelené autobusy hlavne pre bezpečnosť, komfort a cenu. Tretina zákazníkov spoločnosti FlixBus je vo veku 18 až 25 rokov.
Z nemeckého startupu k európskej jednotke medzi prepravcami
FlixBus v Nemecku založili traja mladí podnikatelia: Jochen Engert, Daniel Krauss a André Schwämmlein. Tí mali nápad na vytvorenie úplne nového spôsobu cestovania, ktorý by bol kombináciou technologického startupu, e-commerce a tradičnej dopravy. Na tejto vízii postavili spoločnosť, ktorá pracuje s jedinečným obchodným modelom. V ňom sa FlixBus stará o technológie, predaj lístkov, zákaznícky servis, plánovanie sietí a marketing, zatiaľ čo regionálni autobusoví partneri, väčšinou rodinné alebo stredne veľké firmy, sa sústredí na samotnú prevádzku zelených autobusov.
„Vďaka spolupráci s FlixBusom od roku 2017 sa naše podnikanie významne rozrástlo. Dnes prevádzkujeme 6 zelených autobusov na trasách medzi Košicami a Prahou, Prešovom a Viedňou,“ hovorí Andrej Daňko, riaditeľ košického dopravca DAF TOUR.
FlixBus v súčasnosti spolupracuje s 250 dopravnými partnermi, z ktorých mnohí sú malé, rodinné podniky. Spolupráca napomáha regiónom taktiež k vytváraniu nových pracovných príležitostí, ako sú pozície pre 7 000 vodičov autobusu po celej Európe.
Vyhliadky do roku 2018
FlixBus plánuje v roku 2018 rásť, a to ako regionálnou a medzinárodnou expanziou, tak i ohľadom ponuky služieb. Do konca roka majú zelené autobusy, ktoré sú hlavným poznávacím znamením dopravca, vyraziť aj na cesty v Spojených štátoch. V rámci Európy plánuje spoločnosť zvýšiť niektoré existujúce spojenie a pridať nové zastávky v celej svojej sieti.
Veľkú časť úspechu spoločnosti FlixBus možno prisúdiť digitalizácii a inováciám, ktoré sa budú aj naďalej zlepšovať, ako sú mobilné aplikácie, elektronické lístky, najrýchlejší Wi-Fi pripojenie, budúce rezervácie sedadiel a GPS sledovanie autobusu v reálnom čase. Tento technologický pokrok spolu s komfortom, spoľahlivosťou a atraktívnymi cenami spojenými so značkou FlixBus činí autobusovú dopravu atraktívnejšie pre širokú verejnosť.
„Počas posledných piatich rokov FlixBus mení spôsob, akým ľudia v Európe cestujú,“ dodáva André Schwämmlein, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti FlixBus. „V najbližších piatich rokoch plánujeme ponúknuť možnosť vyskúšať si cestovanie s FlixBusom ešte viac ľuďom po celom svete.“
Redakciu informovala Martina Čmielová Public Relations Manager CZ / SK