Aj napriek tomu, že BMW svoju prvú X4-ku predstavilo len v roku 2014, pre modelový rok 2018 spoznávame už v poradí druhú generáciu športovo strihnutého SUV. V Mníchove tak vynechali facelift a tradičný medzigeneračný cyklus výrazne skrátili, za čo môže najmä príchod citeľne novšej a lepšej techniky. Za ňou pochopiteľne stojí nová X3-ka, ktorá sa len pred niekoľkými mesiacmi dostala aj na náš trh. Nova generácia menšieho zástupcu z kategórie SAV (Sport Activity Vehicle) už tradične zastupuje dynamickejšie a športovejšie orientované SUV.

Podstatou X4-ky je teda opäť skosená silueta strechy, tentokrát sme ale svedkami o čosi prísnejších, atraktívnejších a pravdepodobne aj zaujímavejších tvarov. Spredu sa novinka od vychádzajúceho modelu X3 v zásade nelíši, zadná časť je však úplne iná – BMW predstavuje podstatne užšie svetlá so značne športovejším temperamentom. V ponuke budú tri dizajnové vyhotovenia – xLine, M Sport a M Sport X, v každom prípade pritom platí, že novinka je citeľne väčšia než predchodca. Nová X4-ka je totiž o 81 milimetrov dlhšia o 37 mm širšia a zároveň aj rázvor náprav sa natiahol o 54 milimetrov. Naopak, výška klesla o 3 mm a zároveň svetlá výška ponúka slušných 204 milimetrov.

Čoraz populárnejšia X4-ka sa dočkala novej generácie. Okrem atraktívnejších kriviek dostala až dve športové verzie

Základný stavebný kameň interiéru ostáva zachovaný, niet ale divu, že v prípade X4-ky pribudlo viac športovo ladených detailov a dekórov. Aj najnovšia generácia iks-štvorky tak zdieľa prakticky úplne všetko s X3-kou. Samozrejme, batožinový priestor je menší, no i tak ponúka slušných 525 litrov. V úvode predaja bude novinka k dispozícii s dvojicou výkonnostných vyhotovení benzínového 2-litra – xDrive20i (135 kW / 184 k) a xDrive30i (185 kW / 252 k) a naftového štvorvalca – xDrive20d (140 kW / 190 k) a xDrive25d (170 kW / 231 koní). Štandardne všetky verzie dostanú pohon všetkých kolies xDrive a 8-stupňový automat.

Úplnou novinkou je vrcholný naftový variant M40d, teda silný dieselový šesťvalec s objemom 3 litre, výkonom až 240 kW / 326 koní, 680 N.m a akceleráciou na stovku za 4,9 sekundy. Klasický naftový šesťvalec zatiaľ v ponuke nie je, nakoľko osvedčený variant xDrive30d príde neskôr, rovnako tak aj benzínové vyhotovenie M40i s výkonom až 265 kW / 340 koní a 500 N.m. V závere dodajme, že 2. generácia X4-ky je o približne 50 kilogramov ľahšia a jej autosalónová premiéra sa odohrá už čoskoro v Ženeve.

Zobraziť galériu 12 galeria