Paríž 8. apríla 2017 (HSP/Foto:TASR/AP-Paul Sakuma)

Keď sa povie Veľká Noc tak hlavne deti si  predstavia čokoládu.Vo Francúzsku sú v tomto období obchody priam  zasypané vynikajúcou čokoládou najrôznejších tvarov a chutí, niektoré čokoládové veľkonočné vajíčka sú doslova umelecké diela

Francúzsky týždenník Valeures actuelles si všimol polemiky, ktorú vyvolal vo Veľkej Británii  postoj známeho výrobcu čokoládovej značky Cadbury.

Ilustračné foto

Cadbury pravidelne každý rok organizuje spolu s  charitatívnou  asociáciou National Trust tradičné hľadanie čokoládových vajíčok pre deti  tak ako je v Západnej Európe zvykom. Tento rok sa  však výrobca rozhodol odstrániť akýkoľvek odkaz na Veľkú Noc. Toto rozhodnutie vyvolalo hnev nielen Cirkvi ale aj britskej premiérky.

Valeures actuelles   citujú vyjadrenie Theresy Mayovej  pre TV 5 Monde:“ To je úplne smiešne.Veľká Noc je pre mňa veľmi dôležitá, je veľmi dôležitá pre milióny kresťanov po celom svete. „

Cadbury obhajuje svoje rozhodnutie tým, že chce“ otvoriť tento deň pre osoby všetkých vyznaní ,či  bez vyznania.“

Výrobca ďalej dodáva , že lov na vajíčka pritiahne priemerne desiatky tisíc detí. Takže tento rok sa deti nezúčastnia „ Lovu na Veľkonočné vajíčka Cadbury“ , ale“ Veľkého lovu  na britské vajíčka Cadbury.“

Čitatelia franúzskeho konzervatívneho týždenníka v tom majú jasno: odteraz žiadna čokoláda Cadbury.

Katarína Hanzlíková

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.