New York 7. marca 2018 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-John M. Harris)

Americký výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola plánuje rozšíriť výrobu o alkoholické nápoje, prvýkrát v 125-ročnej histórii. A vstúpi s nimi na rýchlo rastúci japonský trh s alkoholom.
Ilustračné foto

Coca-Cola čelí meniacim sa zvykom klientov na mnohých trhoch, vrátane Japonska. V tejto ázijskej krajine plánuje investovať do rastúceho dopytu po plechovkách s ochuteným perlivým nápojom značky Chu-Hi, do ktorého pridá domácu liehovinu šo-ču. Uviedol to Jorge Garduno, prezident japonskej divízie spoločnosti Coca-Cola. Takéto produkty obsahujú zvyčajne 3 % až 8 % alkoholu.
“Predtým sme nepodnikali experimenty v kategórii nápojov s nízkym obsahom alkoholu, ale toto je príklad, ako pokračovať v skúmaní príležitostí mimo našich hlavných oblastí,” vyhlásil v stredu Garduno. Uvedenie produktu na trh v Japonsku naznačilo už minulý mesiac video na stránke spoločnosti. Tento konkrétny nápoj bude ale určený len pre japonský trh.
Americká spoločnosť v snahe zachytiť meniaci sa vkus mladších klientov diverzifikuje výrobu. Kúpila už výrobcu balenej vody a niektoré značky čaju. Coca-Cola minulý mesiac prekonala očakávania Wall Street svojimi výsledkami za 4. štvrťrok 2017. Upozornila však, že v tomto, 1. kvartáli jej príjmy ovplyvnia náklady na akvizície, predaje a ďalšie štrukturálne položky.
Bonnie Herzogová, analytička spoločnosti Wells Fargo sa domnieva, že Coca-Cola by sa mohla posunúť k výrobe alkoholických nápojov. Koncern už dlhšie láka prémiový segment “remeselných alkoholických nápojov pre dospelých”.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.