Bratislava 31. marca 2019 (TASR/HSP/Foto:TASR-Martin Baumann)
 
Víťazka prezidentských volieb Zuzana Čaputová lepšie čítala slovenskú spoločnosť a jej požiadavky. Tiež na ňu vhodnejšie počas kampane reagovala. Pre TASR to povedala politologička z Katedry politológie Univerzity Komenského v Bratislave Aneta Világi

Na snímke víťazka 2. kola prezidentských volieb Zuzana Čaputová

“V súvislosti s tým, ako sa vyvíjala predvolebná kampaň, tak zrejme príbeh Zuzany Čaputovej, ale zároveň aj spôsob komunikácie, ktorý prezentovala počas nej, bol viac uveriteľný a vhodnejší vzhľadom na súčasnú situáciu na Slovensku,” skonštatovala.
Világi vidí v spoločnosti veľký posun. “Pokiaľ ide o samotnú ženu – kandidátku či prezidentku a jej možnosť byť zvolenou, tak za posledných 20 rokov sa aj na Slovensku pohľad na ženu – političku zmenil. Zvolenie prezidentky je vyvrcholením či dôkazom tohto vývoja,” mieni.
Podľa politologičky v časti slovenskej spoločnosti už dlhšie vládne istý druh prehlbujúcej sa frustrácie z politikov. “Túto frustráciu živili najmä kandidáti, ktorí vo veľkom kritizovali všetky politické strany a politikov, ktorí dlhodobo pôsobia na slovenskej scéne. Tí prezentovali samých seba ako jedinú alternatívu. Išlo najmä o kandidátov ako Štefan Harabin, Marian Kotleba, Martin Daňo či Róbert Švec,” dodala. Ich voliči sa zrejme rozhodli neísť voliť v druhom kole prezidentských volieb, čo sa mohlo podľa Világi podpísať pod nižšiu volebnú účasť.
 
Príspevok Čaputová lepšie čítala požiadavky spoločnosti, tvrdí Világi zobrazený najskôr Hlavné správy.