Londýn 4. mája 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Alastair Grant)

Britský bulvárny denník The Sun sa dnes dopustil závažného prešľapu, keď na svojej webovej stránke zverejnil mylnú informáciu o úmrtí princa Philipa, manžela britskej kráľovnej Alžbety II.
Hoci bola predmetná správa o 95-ročnom vojvodovi z Edinburghu dostupná iba niekoľko minút, internetový vyhľadávač Google ju stále ponúka ako prvý výsledok, všímajú si online noviny Thejournal.ie so sídlom v Dubline.
Na snímke britská kráľovná Alžbeta II. a jej manžel britský princ Philip

Buckinghamský palác zvolal dnes ráno do Londýna personál všetkých kráľovských sídel. Tento neavizovaný a “nezvyčajný” krok vyvolal v britskej tlači dohady, že v kráľovskej rodine došlo k nepredvídanej udalosti.
Dôvodom však bolo oznámenie, že Philip sa z vlastného rozhodnutia nebude od jesene tohto roka zúčastňovať na verejných podujatiach súvisiacich s jeho postavením a plánuje sa stiahnuť z verejného života.
Špekulovalo sa o zdravotnom stave panovníčky, ako aj jej manžela. The Sun sa však v snahe o senzáciu unáhlil a zverejnil správu s titulkom: “Princ Philip zomrel vo veku 95 rokov: Ako k tomu došlo atď., atď.”
Alžbeta i jej manžel sa v stredu objavili na verejnosti. Kým kráľovná prijala premiérku Theresu Mayovú, ktorá ju informovala o rozpustení parlamentu pred voľbami, princ Philip odhalil pamätnú dosku na kriketovom štadióne.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.