Nitra 2. februára 2019 (HSP/Foto:Eugen Rusnák)
 
Mesto Nitra chce posilňovať svoj pozitívny imidž, pričom jednou z ciest bude aj využívanie svojho najstaršieho pomenovania. Preto sa z iniciatívy viceprimátora Nitry Daniela Balka rozhodlo pre podporu registrovanej regionálnej značky Nitrava

Ilustračné foto

V najstaršom pomenovaní mesta, ktoré je zároveň aj najstarším zachovaným písomným pomenovaním  obývaného sídla na Slovensku, vidí mesto skrytý potenciál, ktorý doteraz nebol naplno využitý. Práve preto chce pod touto značkou spojiť výrobcov domácich produktov od remeselných pív, vín, kávy, čokolády cez rôzne tradičné výrobky až po ľudových remeselníkov či výrobcov historizujúcich suvenírov a odevov. Výhodou značky Nitrava je, že okrem produktov a výrobkov ju môžu získať aj poskytovatelia služieb a zážitkov, teda aj produkty cestovného ruchu.
„Plánujeme cez značku Nitrava budovať portfólio výrobkov a služieb, na ktorých budeme môcť reálne promovať mesto ako ozajstné historické centrum Slovenska. Certifikované produkty a služby chceme prezentovať na najväčších mestských podujatiach a v nitrianskej turistickej informačnej kancelárii. V spolupráci s NSK a NOCR chceme vytvoriť podmienky pre vznik predajných pultov v hoteloch a penziónoch a dostať tak tieto produkty a služby do turisticky navštevovaných miest v kraji,“ uviedol, okrem iného, viceprimátor Nitry Daniel Balko.
Značku Nitrava vlastní Miestna akčná skupina Cedron – Nitrava, ktorá uvítala spoluprácu s mestom Nitra a rozšírenie územnej pôsobnosti značky aj na mesto. Vďaka tomuto spojeniu vznikne väčší ekonomický priestor, ktorý dokáže ponúknuť širšiu ponuku potenciálne vhodných miestnych  produktov, výrobkov, služieb a zážitkov pre certifikáciu.
 
Príspevok Budovať imidž mesta pod Zoborom pomôže aj značka Nitravao zobrazený najskôr Hlavné správy.