Britský regulačný úrad pre dohľad nad médiami skúma tri ďalšie relácie RT

Londýn 21. mája 2018 (TASR/HSP/Foto: TASR/AP- Alexander Zemlianichenko)
 
Britský regulačný úrad pre dohľad nad médiami (OFCOM) sa začal zaoberať ďalšími tromi reláciami ruskej televíznej stanice RT. Ide o spravodajské relácie z 26. apríla a 4. mája a politickú talkshow Crosstalk odvysielanú 20. apríla

Šéfredaktorka Russia Today Margarita Simonian

OFCOM vo svojom vyhlásení uvádza, že samotný fakt prešetrovania neznamená, že vysielateľ porušil nejaké pravidlá.
Počet prípadov, keď OFCOM prešetruje obsah vysielania RT, sa tým zvýšil na desať. Prvých sedem prípadov OFCOM otvoril krátko po útoku na bývalého agenta ruskej rozviedky Sergeja Skripaľa a jeho dcéru Juliju, po ktorom sa vo vysielaní RT “zvýšil počet programov vyžadujúcich si analýzu ako potenciálne narušujúce kódex vysielateľa”.
V máji následne OFCOM oznámil, že RT nebude odobratá licencia. Vysvetlil vtedy, že by nebolo správne, aby sa pri hodnotení činnosti televízneho kanála posudzovalo aj konanie zahraničných vlád.
Kauza Skripaľovcov vyvolala veľký spor medzi Západom a Ruskom, viedla k vzájomnému vyhosteniu diplomatov a ďalším odvetným krokom.
Kanál RT začal vysielať v roku 2005 pod pôvodným názvom Russia Today. Jeho cieľom bolo a je prezentovať ruský pohľad na dianie vo svete a informovať o udalostiach, ktoré sú mimo záujmu západných médií.
Na Západe čelí RT spolu s ruskou agentúrou Sputnik kritike za šírenie propagandy a konšpiračných teórií. Obvinenia sa týkajú okrem iného manipulácie s verejnou mienkou pri posledných prezidentských voľbách v USA a počas referenda o vystúpení Británie z EÚ.
 
Príspevok Britský regulačný úrad pre dohľad nad médiami skúma tri ďalšie relácie RT zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Komentujte :)