Eindhoven 27. decembra 2016 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Frank Augstein)

Nemecké automobilky BMW, Daimler a Audi sa po kúpe spoločnosti Here rozhodli prizvať ázijských investorov, aby si otvorili dvere na čínsky trh. Celkovo 10 % bývalej dcéry Nokie získa čínsky poskytovateľ máp Navinfo, čínsky internetový koncern Tencent a singapurský štátny fond GIC.

Ilustračné fotoIlustračné foto

Here vytvorí s Navinfo spoločný podnik, v ktorom budú mať obidve firmy rovnaký podiel. Podnikanie sa zameria predovšetkým na vytvorenie presných máp Číny, ako aj na fleetové služby.

Trojica nemeckých automobiliek v roku 2015 kúpila Here približne za 2,6 miliardy eur, aby vytvorila vlastnú platformu pre navigačné služby a vyvinula presné mapy pre budúce autonómne vozidlá. Ide o neobvyklú spoluprácu konkurenčných výrobcov, ktorí chcú vytvoriť aj jednotnú platformu pre podnikanie v oblasti sieťových služieb pre automobily. Ich cieľom je zlepšiť konkurenčné postavenie voči Google či Apple.

Automobilky opakovane zdôrazňovali, že Here bude otvorená platforma a privítajú aj ďalšie spoločnosti. Ostatní výrobcovia neboli veľmi ochotní spolupracovať s Nemcami, no francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën tento mesiac ohlásil, že mapy Here použije pri testoch svojich autonómnych vozidiel.

Mapy s vysokou presnosťou sú kľúčom pre budúcu autonómnu mobilitu. O Here mali záujem aj čínske firmy, napokon však uspeli nemecké automobilky.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.