BILLOU zverejnené oficiálne stanovisko je v príkrom rozpore so stanoviskom zaslanom aktivistovi. Snaží sa BILLA zavádzať svojich klientov a celú slovenskú verejnosť?

Bratislava 20. júna 2018 (HSP/Foto: HSP)
 
Včera (19. 6. 2018) po tom čo presiaklo na verejnosť, ako rakúsky obchodný reťazec BILLA sa na podnet aktivistu, bez akýchkoľvek problémov uchýlil k obmedzovaniu slobody slova vylistovaním časopisu Zem a Vek z predaja, nám hovorkyňa zahraničnej obchodnej spoločnosti Kvetoslava Kirchnerová zaslala oficiálne stanovisko. Toto stanovisko je však v príkrom rozpore so stanoviskom, ktoré BILLA zaslala aktivistovi Jakubovi Godovi na podnet ktorého jednala.

Logo spoločnosti BILLA

Jakub Goda zverejnil na svojom facebokovom profile status, v ktorom sa priznával k tomu, že to bol práve on, kto na facebookovu stránku BILLY napísal sťažnosť ohľadne časopisu Zem a Vek, ktorý by sa podľa neho nemal predávať v BILLE ani nikde inde.
 

Pričom zverejnil aj stanovisko obchodného reaťazca z ktorého jasne vyplýva, že BILLA reagovala na jeho podnet a stiahla časopis Zem a Vek z predaja práve z tohoto dôvodu.
 

Stanovisko obchodného reťazca BILLA

 
Oficiálne stanovisko, ktoré hovorkyňa reťazca zaslala do redakcie je však diametrálne odlišné:
Spoločnosť BILLA, s.r.o., je súkromný podnikateľský subjekt podnikajúci v krajine s trhovým hospodárstvom a vystupuje zásadne apoliticky. Na základe svojho obchodného rozhodnutia sa spoločnosť rozhodla vyradiť z ponuky časopis Zem a Vek. Pravidelne obmieňame sortiment na našich pultoch, rozširujeme sortiment časopisov o nové tituly a dovtedy predávané časopisy vyraďujeme z ponuky. Denne sa to týka aj ďalšieho tovaru, ktorý vyraďujeme z ponuky a je nahradený novým tovarom podľa preferencií našich zákazníkov.
Dôrazne odmietame, že ide o cenzúru, nakoľko týmto krokom neobmedzujeme ani nezakazujeme vydávanie daného titulu.
Z tohoto stanoviska sa zdá, že spoločnosť si uvedomuje svoje pochybenie. Svoj politický prístup k problému popiera a odvoláva sa na voľný trh, pretože manažmentu pravdepodobne dodatočne došlo, že nie každý, kto nakupuje v ich obchodoch je neomarxista Godovho razenia. Reťazec si však nechce vinu priznať a zastiera svoj skutočný dôvod, ktorý deklarovala vo vzťahu k aktivistovi, pred svojimi klientmi ale aj pred slovenskou verejnosťou, aby tak minimalizovala škody zo svojho slobodu slova obmedzujúceho rozhodnutia.
Hovorca Asociácie nezávislých médii (ANEME) Juraj Poláček reagoval na oficiálne stanovisko BILLY mailom, v ktorom píše:
Je to Vaše právo rozhodnúť sa, čo budete predávať.
Bohužiaľ, okolnosti prípadu nasvedčujú tomu, že ste sa jednoducho zľakli negatívnej publicity. Upozorňujem, na to že sám Jakub Goda sa priznal, že ide o koordinovanú akciu politických aktivistov

 
Pripomínam, čo ste napísali pred rokom – viď obrázok, vtedy bola Vaša pozícia totožná ako u Tesca

Reakcia spoločnosti BILLA pred rokom

 
 

 
Tesco Slovensko: Dobrý deň Peter, naša spoločnosť je apolitická a uvedomujeme si, že každý má svoje občianske a plhohodnotné právo na slobodu slova a prejavu. Tesco je maloobchodník, ktorý ponúka zákazníkom širokú škálu tovaru vrátane periodickej i neperiodickej tlače s rôznorodým zameraním. Ubezpečujeme vás, že predajom žiadnych z tlačovín v našich obchodoch, ktoré ponúkame, absolútne nevyjadrujeme názor v mene našej spoločnosti, ani ohľadom tém, ktoré sú ich obsahom. Je demokratickou voľbou zákazníka a tiež jeho vôľou, čo vyhľadáva a či sa s konkrétnymi titulmi a témami stotožní, a najmä, aký individuálny názor si vytvorí. Ďakujeme, Pavol.
Ako som už písal, považujeme to z Vašej strany nielen za politizáciu prípadu ale je tu aj podozrenie z napomáhania nekalej obchodnej súťaži.
V kontaktnom maili som Vám písal, že demokracia je diskusia a diskusia vyžaduje verejný priestor. Najsmutnejším konštatovaním dnešnej doby je to, že práve spoločnosti zo západu, o ktorých sme si mysleli, že budú demokratickým vzorom, sa stávajú nástrojmi, ktoré majú od demokracie ďaleko. Je to bohužiaľ trend dnešnej doby. Dorástla tu generácia snowflakes, ktorá sa cíti byť urazená, keď vidí niečo, čo nie je v súlade s ich názormi. Zároveň si myslia, že vždy musí byť po ich vôli. Sú jednotní, organizovaní a sfanatizovaní. Zdá sa, že na Billu to zafungovalo.
Možno ste si získali pár kladných bodov u tejto skupiny ľudí. Osobne si myslím, že negatívna publicita u demokraticky zmýšľajúcich ľudí, ktorí kvôli nesúhlasu nebudú vystupovať proti nositeľov opozitného názoru, bude mať z dlhodobého hľadiska skôr negatívny efekt. Dôveryhodnosť a čítanosť tzv. klasických médií klesá – práve kvôli presadzovaniu jedného názorového prúdu, kde si nevyberajú prostriedky. Ako obchodník ste sa mohli tomuto stretu vyhnúť. Je škoda, že ste to nespravili.
 
Príspevok BILLOU zverejnené oficiálne stanovisko je v príkrom rozpore so stanoviskom zaslanom aktivistovi. Snaží sa BILLA zavádzať svojich klientov a celú slovenskú verejnosť? zobrazený najskôr Hlavné správy.

ZDROJ >>

Kam sa chystáte?

Booking.com

Komentujte :)