Ázijské autá štatisticky najazdia najmenej kilometrov, najviac Škodovky

Bratislava 13. júna 2017 (HSP/Foto:Pixabay)

Najväčší predajca ojazdených automobilov v strednej Európe AAA AUTO spracoval štatistiku priemerne najazdených kilometrov u áut rozdelených podľa krajín, kde boli vyrobené. Štatistika zahŕňa vozidlá, ktoré prešli autocentrami AAA AUTO od 1. 1. 2013 do 10. 5. 2017 na Slovensku a je rozdelená do 4 kategórií – mini a malé vozidlá, nižšia stredná trieda, stredná trieda a MPV. Priemerný nájazd bol sledovaný u áut v piatom a ôsmom roku od výroby. 
Ilustračné foto

O tom, že vozidlá Škoda sú medzi slovenskými vodičmi najobľúbenejšie, dlhodobo svedčia štatistiky predajov nových aj ojazdených áut. S ich obľubou ide ruka v ruke aj počet kilometrov, ktoré škodovky v priebehu svojho života  najazdia. Od mini vozidiel typu Škoda Citigo, cez malé Fabie, až po Octavie v nižšej strednej triede je zo štatistiky viditeľné, že za osem rokov prevádzky  najazdia priemerne najväčšiu porciu kilometrov. Hneď v závese sa držia vozidlá nemeckej  produkcie. Tie za zmieňovaných osem rokov  prejdú iba nepatrne menej.
„Je zaujímavé sledovať, aký sa na Slovensku a v Čechách stal zo škodoviek fenomén. Po revolúcii bol obrovský dopyt v podstate po akomkoľvek „západnom aute“. Záujem o škodovky ale neutíchol a trvá dodnes. Nepochybne je to dané kvalitou a trvanlivosťou mladoboleslavských áut,“ komentuje obľubu škodoviek generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Opakom v prípade najazdených kilometrov sú autá pôvodom z ázijských krajín. V porovnaní s nemeckými a francúzskymi vozidlami najazdia spravidla menej. Oproti  škodovkám je rozdiel ešte výraznejší. „Hlavne japonské autá nebývajú vo firemných flotilách. To je jeden z dôvodov, prečo s nimi majitelia najazdia v priemere menej kilometrov,“ dopĺňa Topolová.

Rozdelenie áut podľa počtu najazdených kilometrov, krajiny pôvodu a veku:

Mini a malé vozidlá Japonsko Nemecko Francúzsko Kórea Škoda
do 5 rokov 50 253 58 136 59 242 54 519 87 953
do 8 rokov 81 090 95 196 83 299 84 241 107 075
Nizšia stredná Japonsko Nemecko Francúzsko Kórea Škoda
do 5 rokov 62 184 121 077 91 281 75 016 131 719
do 8 rokov 106 447 143 539 119 988 107 402 173 246
Stredná trieda Japonsko Nemecko Francúzsko Kórea Škoda
do 5 rokov 130 714 141 104 128 458 102 390 148 492
do 8 rokov 148 947 171 481 168 248 104 282 168 015
MPV Japonsko Nemecko Francúzsko Kórea Škoda
do 5 rokov 86 334 129 317 120 275 65 345 94 292
do 8 rokov 98 732 150 423 137 129 103 054 126 965

Výnimku tvorí kategória MPV vozidiel. Škoda ponúkala iba model Roomster. Naproti tomu ostatní výrobcovia sa rodinným vozidlám venujú už dlhšiu dobu.
Čo poradiť tým, ktorí pri výbere ojazdeného automobilu hodnotia tiež jeho bezpečnostné parametre? Určite zvážiť nákup auta mladšieho roku výroby a taktiež s ak možno najvyšším počtom udelených hviezdičiek podľa metodiky NCAP. Crash test, pri ktorom sa v prísnych podmienkach čelne stretli dve vozidlá idúce rýchlosťou 60km/h, jednoznačne preukázal, že zatiaľ čo posádka so špičkovými bezpečnostnými parametrami má šancu vyviaznuť zo stretu s minimálnymi následkami, posádka druhého vozidla s podpriemerným hodnotením (teda iba dvomi udelenými hviezdičkami z piatich možných) bude vážne a možno aj smrteľne zranená. „Výber konkrétneho modelu auta a jeho vybavenia bezpečnostnými prvkami môže byť v prípade vážnejšej nehody voľbou medzi smrťou či životom. A kupujme iba auto so známou minulosťou. Nekvalitne opravené karosérie po väčšej havárii môže znamenať pre cestujúcich pri ďalšej nehode zvýšené riziko vážneho zranenia či smrti,“ upozorňuje Roman Budský z českého Týmu sliniční bezpečnosti.
Redakciu informoval Matej Kubinec z PR Clinic.

ZDROJ >>

Čo si o tom myslíte? Komentujte :)

Laser Game