Trnava 29. júla 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR-Lukáš Grinaj)

Takmer trojtýždňová plánovaná letná odstávka výroby v trnavskej automobilke PSA Groupe Slovakia bude zameraná na prípravu nových produktov. Popri niektorých štandardných druhoch údržby čakajú prevádzky zvarovňa, lakovňa a montáž investičné úpravy. Ich cieľom je príprava na nový model, ktorého produkcia je naplánovaná v horizonte roku 2019.
Ilustračné foto

Podľa hovorcu závodu Petra Šveca prevádzky montáž a logistika sa počas odstávky budú zároveň transformovať na umiestnenie výrobných liniek pre výrobu benzínových motorov. “Spustenie ich výroby je plánované rovnako na rok 2019,” informoval Švec. Letná odstávka je od soboty 29. júla do utorka 15. augusta, opätovné postupné spúšťanie výroby sa začne od 16. augusta.
Trnavská automobilka PSA Groupe Slovakia vyrobila v 1. polroku 2017 spolu viac ako 181.500 vozidiel, čo predstavuje medziročný rast 1,6 %. Ťahúňom výrobného portfólia bol v 1. polroku najnovší produktový prírastok Citroën C3, ktorý sa exkluzívne vyrába len v Trnave. Vlani, v jubilejnom desiatom roku od spustenia výroby vozidiel v Trnave, produkcia medziročne vzrástla o 4 %, z výrobných liniek vyšlo rekordných 315.050 vozidiel.
Celková investícia koncernu na Slovensku už presiahla miliardu eur. V Trnave sa aktuálne vyrába model Peugeot 208 a od septembra 2016 aj nový model Citroën C3, ktorý predstavoval industriálnu investíciu vo výške 80 miliónov eur. Týchto áut vyrobili od začiatku produkcie už 170.000 kusov, čo je až 70 % z celkovej výroby 1. polroka 2017.
V rámci ochrany životného prostredia automobilka od júna 2012 nevyviezla na skládku ani kilogram odpadu tvoreného vo výrobe. Trnavské výrobné centrum patrí v spotrebe energií na vyrobené vozidlo medzi najlepšie automobilky Európy. Závod podľa hovorcu aktuálne vytvára okolo 4300 pracovných postov, počet zamestnancov sa zvýšil, keď začiatkom tohto roka rozbehla automobilka štvrtú, tzv. víkendovú pracovnú zmenu. Vrátane dodávateľov generuje na Slovensku okolo 10.000 postov.

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.