Buenos Aires 1. augusta 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-/Hadi Mizban,screenshot youtube)
 
Argentínsky denník Buenos Aires Herald, vychádzajúci v angličtine, ukončil po 141 rokoch svoju činnosť. Informovala o tom v noci nadnes agentúra DPA
Išlo o jediné noviny v tejto juhoamerickej krajine, ktoré informovali o porušovaní ľudských práv počas vlády vojenskej junty v rokoch 1976-83. Už vlani bol denník zredukovaný na týždenník.

Ilustračné foto

Denník spočiatku podporoval prevrat, ktorý zvrhol prezidentku Isabel Perónovú, svoj postoj však zmenil po tom, ako začala junta vraždiť svojich oponentov, alebo z nich robiť “nezvestných”.
Britský redaktor Robert Cox, ktorý pre denník pracoval v rokoch 1959-79, vystupoval ako ostrý kritik režimu a bol donútený opustiť krajinu, pričom jemu i jeho rodine sa vyhrážali zabitím.

Argentínsky denník Buenos Aires Herald prestal po 141 rokoch vychádzať

Noviny založil v roku 1876 škótsky imigrant William Cathcart. V roku 1968 ich odkúpila americká spoločnosť Evening Post Publishing Company, v roku 2007 ich zase prebrala spoločnosť Grupo 23.
Len o rok neskôr denník Buenos Aires Herald odkúpila spoločnosť Editorial Amfin S.A., ktorá sa teraz rozhodla, že už nebude vychádzať. Dôvody tohto rozhodnutia neboli bezprostredne známe.
Buenos Aires Herald boli vydávané vo formáte berliner. V nedeľu obsahovali špeciálnu prílohu s analýzou udalostí, ktoré sa stali za uplynulý týždeň. V pondelok mali prílohu o obchodných otázkach.
 
Príspevok Argentínsky denník Buenos Aires Herald prestal po 141 rokoch vychádzať zobrazený najskôr Hlavné správy.