USA 02. decembra 2016 (HSP/DWN/Foto:TASR/AP-Michael Probst)

Silné zľavy v USA priniesli Volkswagenu dobré predajné čísla. Avšak problémy má BMW

Nemecko Volkswagen prepúšťanie

Masívne zľavy odštartovali vianočnú nákupnú sezónu v USA a výrobcom automobilov priniesli množstvo nových zákazníkov a vyniesli údaje o predajoch do nebies. Predajný boom v dňoch po vďakyvzdaní priniesol priemyslu v novembri celkový nárast o štyri až päť percent, ako oznámila materská spoločnosť Oplu General Motors a ďalší výrobcovia vo štvrtok. Trhová jednotka v USA bola v novembri obzvlášť úspešná, keď zaznamenala nárast tržieb o viac ako desať percent na takmer 253.000 vozidiel. Pozitívne výsledky zaznamenal aj emisným škandálom poznačený VW s nárastom o 24 percent na takmer 30.000 vozidiel.

Automobilky ako GM sú presvedčené, že rekordná úroveň priemyslu z roku 2015 by mohla byť vďaka predajnému boomu v novembri tohto roka prekonaná. Predajný ošiaľ by mal pokračovať aj na začiatku roka 2017. Analytici vyjadrili obavu, že veľkorysé zľavy vyživujú podmienky krízy z roku 2008 a 2009.

Ford sa musel uspokojiť s predajom 197,574 vozidiel, čo predstavuje nárast o päť percent, Toyota mierne zaostáva. Obvykle je Ford za GM na druhom mieste a Toyota na treťom mieste. Japonci zvýšili svoje tržby len o 4,3 percenta na 197,645 vozidiel.

S veľkými prekážkami sa muselo vysporiadať nemecké BMW. Spoločnosť predala takmer 31.000 vozidiel, čo je len o niečo viac ako Volkswagen. V porovnaní s novembrom 2015 sa počet predaných vozidiel znížil o takmer 16 percent.

Podobne je na tom aj americko-talianska skupina Fiat Chrysler s asi 161.000  predanými vozidlami, čo však predstavuje o 14 percent menej ako rok predtým. Na druhej strane, Audi predalo približne 17.100 vozidiel, čo predstavuje nárast o 2,5 percenta. Značky koncernu Daimler – Mercedes Benz a Smart – zaznamenali nárast o 1,1 percenta na 33.000 predaných vozidiel.

Žiaden obsah na tejto stránke nie je spoplatnený

Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.