Kyjev 4. augusta 2019 (HSP/Foto:Screenshot Hlas Ameriky)

Všetci to vieme. Voľby vyhrávajú čestní, múdri, skúsení politici, ktorí nadovšetko chcú pracovať v prospech svojej krajiny a ľudu. A prirodzene, voľby vyhrávajú čestne, korektne, nikdy nepodvádzajú, nefalšujú a neklamú. V žiadnom prípade nerobia špinavé triky a v ich prospech nepracujú žiadne lobistické skupiny, „sponzori“ – ani doma, ani v zahraničí. Dobre sa to číta, ako naivná rozprávka, ktorá môže vyvolať iba smiech.

Zmluva lobovania za Zelenskeho

Čerstvý príklad „čestných a nezávislých“ volieb predviedli na Ukrajine. O viacerých nedostatkoch média písali viackrát, ale všetci boli presvedčení, že populárny komik a zabávač vyhral voľby sám: vďaka tomu, že ho pozná celá krajina, je populárny a vďaka sľubom, že všetko postaví na parohy a o rok celý svet Ukrajinu, kde vybuduje raj, nespozná. Zisťuje sa však, že volebnú kampaň nerobil „v osamotení“, predsa mu niekto pomáhal a tých „pomocníkov“ môže byť viac: ktovie, koľko ich postupne odhalia.

Volodymyr Zelenskyj a členovia jeho štábu tvrdili, že v jeho prospech nepracovala žiadna lobistická skupina a nik ho netlačil zo zahraničia. Prisahali, že Zelenskému nik nepomáhal ani finančne, ani „strategicky“ a že nik neloboval v jeho prospech, hlavne, zo zahraničia. Zistilo sa, že opak je pravdou.

Americká lobistická spoločnosť Signal Group Consulting LLC priznala, že pracovala, aby prezidentské voľby vyhral Volodymyr Zelenskyj. A nielen to. Dokonca zverejnila výročnú správu o tejto „službičke“. Veď nemá čo skrývať: robila iba svoju prácu, za ktorú dostala príslušnú odmenu. Biznis je biznis. Prirodzene v štábe súčasného prezidenta Ukrajiny to vyvolalo efekt vybuchnutej bomby: Zelenskyj a spol. vždy tvrdili, že voľby vyhrali sami, vďaka svojej pracovitosti a genialite, ale zisťuje sa, že v prospech „Veľkého Ze“ tvrdo lobovala skúsená profesionálna americká lobistická spoločnosť.

Informácie o tom, že americká lobistická spoločnosť Signal Group Consulting LLC lobovala v prospech Volodymyra Zelenského, zverejnila ukrajinská služba „Hlasu Ameriky“, ktorá prezentovala čitateľom aj samotnú výročnú správu americkej lobistickej spoločnosti.

Pikantériou je, že Zelenského tím vždy tvrdil, že nemal žiadne dohody o spolupráci s lobistickými skupinami a spoločnosťami. Neraz to uvádzal vo svojich vyhláseniach a v správach na svojej facebookovej stránke, ako napríklad, táto, v ktorej „Komando Ze“ tvrdí, že nemá žiadne kontakty a zmluvy so spoločnosťou Signal Group Consulting LLC. S s touto spoločnosťou pritom zmluvu podpísala presne 15 dní pred týmto vyhlásením a práve v tom čase sa delegácia ľudí Vladimíra Zelenského nachádzala vo Washingtone a americkí lobisti pre hostí organizovali stretnutia s vplyvnými politikmi.

У зв’язку з черговою хвилею дезінформації, поширеною в ЗМІ напередодні другого туру виборів президента України, офіційно…

Uverejnil používateľ Команда Зеленського Streda 17. apríla 2019

„Hlas Ameriky“ poukazuje na to, že Zelenského komando predsa podpísalo zmluvu so Signal Group Consulting, LLC, a odvoláva sa na holý fakt: zmluva s registračným číslom 6661 bola podpísaná 3. apríla 2019, číže počas ukrajinskej predvolebnej kampane. Je to úplne klasická zmluva a v prílohách A a B sú uvedené strany zmluvy: „Signal Group Consulting, LLC“ a „Volodymyr Zelensky /anglická verzia/ – Sluha ľudu za sprostredkovania Marcusa Kohena.

Oficiálna platnosť zmluvy vypršala 21. mája 2019. „Hlas Ameriky“ prízvukuje, že počas volebnej kampane pre budúceho ukrajinského prezidenta pracovali lobisti vo Washingtone. Výsledok? Práca bola urobená, zámer bol splnený, služby boli vyplatené. Podľa výročnej správy, americká lobistická spoločnosť Signal Group Consulting LLC za svoje služby dostala honorár 60 tisíc dolárov plus na úhradu svojich nákladov spojených s plnením zmluvy dostala ďalších takmer 10 tisíc, presnejšie 9 371,80 dolára.

Vo výročnej správe sa tiež uvádza, že hneď od 3. apríla lobisti nadviazali kontakty s kanceláriami amerických kongresmanov, senátorov a ďalších vhodných osôb, Štátnym departmentom, dohodli stretnutia a rokovania. S niektorými z nich kontaktovali veľa razy, napríklad, keď potrebovali, ako sa uvádza v správe, „predložiť dodatočné informácie o návšteve Zelenského a predstaviteľov jeho strany“. Signal Group Consulting, LLC tiež kontaktovala aj média, napríklad, CNN a Washington Post.

„Hlas Ameriky“ predpokladá, že Washington navštívil „špeciálny tím“ Volodymyra Zelenského, o čom svedčí popis poskytnutých služieb. Ako informovalo Rádio Sloboda, podľa všetkého, americká spoločnosť dohodla a zorganizovala stretnutia pre hlavu volebného štábu a predsedu strany „Sluha ľudu“ Ivana Bakanova a ekonomického poradcu Olega Dubinu. Rádio Sloboda uviedlo, že prezradili to zdroje z predvolebného štábu Zelenského.

Podľa všetkého, ukrajinská delegácia prišla do Washingtonu 15. alebo 16. apríla. Signal Group Consulting, LLC informuje o zorganizovaných stretnutiach a rokovaniach: Cato Inštitút, Štátny department, CSIS, Carnegie center, kancelária kongresmana Brendona Boyla, bývalého senátora Normana Colemana, Rada pre národnú bezpečnosť. Je aj informácia o „stretnutí/exkurzii“ v Bielom dome 17. apríla. V prílohe o nákladoch lobisti uviedli „rozpočet“ večery v jednej z washingtonských reštaurácií na sumu 1 912,90 dolára a náklady na prevoz taxíkom a limuzínou.

Americká lobistická spoločnosť Signal Group Consulting LLC na danej etape svoju prácu v prospech Volodymyra Zelenského ukončila, vyhodnotila ju vo svojej výročnej správe, ktorú odovzdala na ministerstvo spravodlivosti USA. „Hlas Ameriky“ o tom informoval konateľ a viceprezident spoločnosti John Procter. V administratívy prezidenta Ukrajiny novinárom odmietli poskytnúť informácie a komentáre. Vo veci lobovania americkej spoločnosti v prospech Volodymyra Zelenského utáraný komik a šouman, ako aj celý jeho štáb, zachováva hrobové ticho…

Eugen Rusnák

Vážení čitatelia, Hlavné Správy sú v zúrivej ekonomickej vojne s liberálnym establišmentom. Podporte nás a pomôžte nám vybojovať zápas o konzervatívne hodnoty. Vážime si každé euro.
č. účtu: SK15 0900 0000 0005 7106 3662

Chcem podporiť nezávislé spravodajstvo

Zdroj