Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Bratislava 26. februára (TASR) – Banky sa vo svojich reklamách predbiehajú s výhodnými ponukami. Platí to pre ponuku bežných účtov a balíkov služieb. Portál Finančná hitparáda však upozorňuje na to, že reklamy sú často šité pre „ideálneho klienta“, ktorý spĺňa všetky podmienky stanovené bankou.

Ideálny účet je pre klienta taký, ktorý je zadarmo vrátane platobnej karty a človek nemusí sledovať a opakovane dodržiavať náročné podmienky každý mesiac. Prieskum portálu ukázal, že v súčasnosti na Slovensku existujú iba dve banky, v ktorých klient získa balík služieb k bežnému účtu zadarmo a bez akýchkoľvek podmienok.

V ďalších bankách už je potrebné splniť podmienky. Niektoré sú jednoduchšie splniteľné, napríklad stačí, ak klientovi príde na účet mesačne určitý objem hotovosti, v inom prípade zase banka podmieňuje bezplatné získanie platobnej karty uskutočnením transakcie v určitej hodnote alebo klient musí mať v banke úver.

Ľudia za služby platia bankám aj v závislosti od toho, ako často ich využívajú. „V prípade účtov, respektíve balíkov služieb k bežnému účtu, je potrebné banky porovnávať. Je dobré využívať konkurenčný boj bánk a je zbytočné platiť navyše za služby, ktoré môže klient získať aj zadarmo,“ odporúča odborník portálu Martin Švidroň s tým, že porovnanie a zriadenie účtu v súčasnosti trvá už len niekoľko minút a dá sa uskutočniť aj online z pohodlia domova.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR