8 pravidiel zdravého spánku: ako si zaistiť úplný reštart

Svet 12. marca 2018 (HSP/sputnik/Foto: screenshot z YouTube)

Menej vieš – lepšie spíš, hovorí ľudová múdrosť. Ale tieto znalosti určite nebudú zbytočné v boji o lepší spánok

Zívanie sa prenáša skôr na blízke osoby, ale nemusí to byť pravidlom

1. Nespi na starej posteli
Ak vymeníte starú, preležanú, vŕzgajúcu posteľ za novú krásnu, pridáte si 42 minút kvalitného spánku – taký bol priemerný výsledok experimentu vykonávaného britskou organizáciou The Sleep Council. A nezabudnite, že matrac je nutné meniť každých sedem rokov.
2. Nižšie je možné
Štyri hodiny po zaspaní teplota tela dosiahne minimálnu úroveň (ktorá je možná bez akýchkoľvek následkov pre organizmus). To vám zaistí hlboký spánok. Ale ak je v izbe horúco, vy sami sa tiež neochladíte. Zaistite si v noci chladnejší vzduch: 18 ° С je skvelé, viac ako 24 ° С je zle.
3. А z tvojho oknа tiež
Nie je nutné zaťahovať okno závesmi neprepúšťajúcimi svetlo. Lepšie sú obyčajné závesy, rolety, žalúzie, ktoré prepúšťajú ranné svetlo. Prirodzené striedanie tmy a svetla je prirodzeným spôsobom regulácie takzvaného cirkadiánneho rytmu, vďaka ktorému sa prebúdzate a zaspávate vtedy, kedy je potrebné.
4. Volaný účastník je nedostupný
Niektorí vedci stále a znova upozorňujú, že žiarenie vychádzajúce z mobilných telefónov nie je neškodné. Minimálne kvôli nemu nezaspíte tak tvrdo, ako by ste mohli, a preto sa prebúdzate nie tak oddýchnutí. Vypnite telefón úplne.
5. Zdravý neporiadok
V detstve vás nútili ustielať posteľ každé ráno? Stačí, už ste dospelí. Keď posteľ zostane neustlaná, lepšie sa prevetrá, a tým sa stáva nie príliš vhodná pre rozmnožovanie rôznych mikroorganizmov typu prachových kliešťov.
6. Noc s ovcami
Potiť sa je dobré v saune, v telocvični alebo pri sexe. Keď spíte, je nepríjemné byť mokrým. Najlepšie odvádzajú vlhkosť z tela deky a prikrývky z ovčej vlny a obliečky z prírodných materiálov. Najhoršie sú syntetické materiály.
7. Nezabudnite vypnúť
Obrázok na televíznej obrazovke alebo na počítači svieti do vašich ospalých očí modrastou farbou, veľmi podobnou dennému svetlu a posiela tak do mozgu príslušný signál: na spanie je skoro, deň ešte neskončil. Oranžové tienidlo stolovej lampy neutralizuje túto nepríjemnosť, ale najlepšie je vypnúť všetky prístroje.
8. Nebude svetlo
Jasné svetlo pred spaním – to už nie je pred spaním, to je miesto spánku. Slnko, 100-wattové žiarovky a baterka do očí – to všetko môže viac než o 50% znížiť produkciu melatonínu, hormónu, zodpovedného za vaše vypnutie. Asi dve hodiny pred ukladaním sa k spánku stlmte svetlo v dome. Pre spestrenie môžete napríklad namiesto obyčajného vypínača inštalovať regulátor. Ten umožňuje sťahovať svetlo postupne, ako v kinosále.

ZDROJ >>

Komentujte :)